نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در داخل مدل مدیریت قجری در کنار "ما نمی توانیم" را برای اداره کشور تجویز می کنند.

انتقاد از مدل مدیریت قجری/فاجعه های نجومی خلق شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش در همایش پایان فتنه،  پایان فریب،  در مشهد مقدس با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی اظهار داشت: خراسان را به وفا، ادب و بزرگواری می شناسند، سرزمینی که میزبان خورشیدی سراسر مهربانی است و میزبان امام رئوفی است که فخر ایران است و شیعه.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان، سرزمینی غنی به لحاظ مفاخر فرهنگ و ادب و هنر است، سرزمین حکیم ابوالقاسم فروسی، خواجه نصیرالدین طوسی،خیام،عطار،خواجه نظام الملک توسی،محمد غزالی ،شیخ طوسی،جابر ابن حیان که بخشی از افتخارات خراسان و ایران اند ودارای مردمی انقلابی،مؤمن و رشید است که باتقدیم ۱۷۰۰۰ شهید،  ۴۸۰۰۰ جانباز و ۳۴۰۰ آزاده مانند شهیدان کاوه، برونسی،  صیاد،  شوشتری و چراغچی و نیز شهدای مدافع حرم شهید قاجاریان ،حریری و شهید جهانی جلوه ی ایثارگری را بطور کامل به رخ کشیده اند.

وی ادامه داد: ملت مشهد و خراسان در همه مقاطع انقلاب اسلامی جزو پیشتازان حرکت های مردمی و مؤمنانه و مجاهدانه بوده اند و تاریخ خراسان مملو از تصمیم های درست است؛ تصمیم هایی که معمولا برخی از آن ناراحتند.

معاون سابق رئیس جمهور همچنین افزود: علی رغم تلاش هایی که شده، حاشیه مشهد مقدس از کمبودها رنج زیادی می برد. باید هر چه سریعتر برای آن تصمیماتی اتخاذ کرد و متاسفانه در نرخ بیکاری که همیشه در کل کشور جزو استانهای بهتر بوده ولی در ۳-۲ سال اخیر نرخ بیکاری افزایش چشم گیری نشان می دهد که از وضعیت اشتغال بسیار نامناسب حکایت دارد.

وی ادامه داد: تعطیلی بسیاری از بنگاه های تولیدی و خدماتی کشور و این استان، همه را نگران ساخته و به هیچ عنوان در شأن مردم این خطه نمی باشد.واردات بی رویه کالاهای غیر ضرور، تولید را در وضعیت بحران جدی قرار داده و از آن طرف، قاچاق کالا اقتصاد کشور را زمینگیر کرده است که گویا برای همه عادی شده و همه در حال نقد آن هستیم.طرحهای مربوط به کنترل کالاها را تعطیل کردیم و هیچ ایده ای مناسب بجای آن ارائه نشد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد :برخی در داخل، مدیریت مدل قاجار را بهترین مدل مدیریت برای خود می دانند، مدل مدیریت قجری در کنار تجویز "ما نمی توانیم"  حتی لول هنگ هم بسازیم چرا حرف بزرگ بزنیم و آرمان بزرگ تعریف کنیم و این کارها را در ماجراجویی می دانند، این افراد از دوران قاجاریه خیلی لذت می برند چرا که این روش اداره را بسیار می پسندند و هر چه می گردند یک نمونه موفق آن دوران پیدا کنند موفق نمی شوند چرا که آن دوران، دوران افول تمدنی ایران زمین بود .

وی ادامه داد: بسیاری از دانشمندان ما را از بین بردند و سرکوب نمودند، ایران را در ضعیف ترین موقعیت خود در دنیا قرار دادند، در آن دوره بسیاری از قراردادهای ننگین را به اسم تأمین امنیت و رفاه به این مردم تحمیل کردند و نه از امنیت خبری شد و نه از رفاه و  روز به روز سرزمین های ایران از این پیکره بزرگ جدا شد.هنوز عده ای در داخل می گویند از کف پا تا فرق سر باید فرنگی شویم تا پیشرفت کنیم و به این ایمان دارند. اکنون نیز مدل استفاده از روش کیف انگلیسی برای همرا سازی عده ای واداده در داخل، با روشهای دیگر در جریان است.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: این ها جوانان را فقط برای کف و هورا می خواهند و حداکثر اینکه عکسهای آنها را لایک کنند. می خواهند  سر جوانان با کنسرت گرم شود تا جیب خود را با حقوق نجومی پر کنند.جالب است حقوق نجومی می گیرند و فاجعه نجومی به بار می آورند.

وی تاکید کرد: حقوق شهروندی یعنی اشتغال برای جوان ایرانی، حقوق شهروندی یعنی امنیت سپرده ها و سرمایه های مردم مظلوم را حفظ کنیم و با سیاستهای نادرست آن را نابود نکنیم مانند پرونده هایی چون موسسات مالی و اعتباری و پروژه های بزرگ گردشگری، حقوق شهروندی یعنی به فکر تکریم ارباب رجوع در دستگاه ها باشیم، حقوق شهروندی یعنی رأی مردم ولو به ضررمان بود بپذیریم، حقوق شهروندی یعنی اموال عمومی مردم را زیر پا لگدمال نکنیم، حقوق شهروندی یعنی رکود را از بازار برداریم تا ملت نفس بکشند، حقوق شهروندی یعنی علیه جمهوریت شورش نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.