یک کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به روابط ایران و لبنان، اظهار کرد: روابط کنونی جمهوری اسلامی ایران و لبنان در حال حاضر به یکی از استراتژیک‌ترین روابط بین دول در عرصه جهانی تبدیل شده است.

روابط کنونی ایران و لبنان به یکی از استراتژیک‌ترین روابط بین دولت ها تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، نبی‌الله رشنو، با اشاره به تعمیق روابط ایران و لبنان و ابعاد چندجانبه آن، افزود: لبنان به یک نقطه فوق‌العاده سوق‌الجیشی برای ایران تبدیل شده و در واقع باید گفت لبنان از دید ایران، سد نفوذ رژیم صهیونیستی به دیگر کشورهای اسلامی به خصوص حوزه شیعه و جریان مقاومت است، از دیگر سو این کشور به عنوان کریدور و دالان اصلی ارتباط ایران با سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی، با تأکید بر اینکه در حال حاضر این کشور به یک پشتیبان محکم و مطمئن در مقابله با جریان‌های تروریستی تبدیل شده است به توافقات اخیر در لبنان و تشکیل دولت در این کشور به ریاست سعدحریری اشاره کرد و گفت: حریری در ترکیب کابینه به گونه‌ای عمل کرده که کوچکترین فرصتی برای ورود جریان‌های تکفیری به لبنان فراهم نشود.

رشنو با تأکید بر اینکه در حال حاضر یک اعتماد متقابل در میان مجموعه‌ جریان‌های فکری، سیاسی و ایدئولوژیک در لبنان با ایران ایجاد شده است، افزود: آل سعود در طی این سال‌ها برای نفوذ در لبنان هزینه‌های زیادی را انجام داد و سعی کرد از جریان‌های سیاسی خاصی حمایت کند تا بر لبنان تسلط پیدا کند ولی این موضوع مورد پذیرش مردم لبنان قرار نگرفت و اکنون می‌توان گفت آل سعود عملاً کمترین نفوذ را در بین مردم لبنان دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم لبنان به ایران اعتماد دارند در مورد همکاری ایران و لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی، گفت: امروز در سوریه شاهد حضور گروه‌های تروریستی و مزدور از کشورهای مختلف هستیم و این خطر با توجه به همسایگی سوریه و لبنان در بیخ گوش مردم این کشور قرار دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی ،خاطرنشان کرد: تاکنون مجموع روند و حوادث نشان داده است که گروه‌های تکفیری و تروریستی جایگاهی در بین مردم لبنان ندارند و از دیگر سو شاهد یک همگرایی در بین جریان مقاومت جهت مبارزه با این گروه‌های تروریستی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.