کرمان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: در برنامه ششم بر توسعه مسائل اقتصادی شهرستان بم همچون صنعت و کشاورزی تاکید شده است.

با وجود همه کاستی‌ها شهرستان بم زنده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا فتوت بعد از ظهر یکشنبه در آئین سیزدهمین سالگرد زلزله پنجم دی ماه شهرستان بم، افزود: در زلزله بم از مردم این شهرستان درس گرفتیم که در یک حادثه طبیعی باید صبور بود و برای رفع مشکلات مشارکت کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از وقوع حوادث طبیعی باید ضمن قبول حادثه، تلاش خود را مضاعف و حادثه را مدیریت کرد، یادآورشد: با وجود همه کاستی‌ها اما شهرستان بم زنده است و مردم این شهر در همه عرصه‌ها موفق هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با تاکید براینکه نباید در یک حادثه یک بعدی فکر کرد، بلکه همه جوانب باید در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در حادثه زلزله شهرستان بم، مقام معظم رهبری در صحنه حضور و مدیریت داشتند و دولت نیز چند جلسه در این منطقه برگزار کرد که در کنار این موارد حمایت‌های مردم ایران و جهان به خوبی مشاهده شد.

وی با اشاره به اینکه امروزه اقتصاد شهرستان بم پررونق است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه مسائل اقتصادی شهرستان بم همچون صنعت و کشاوری دیده شده که امید می رود با پیگیری‌های نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اعتبارات لازم جذب و هزینه شود.
 
توجه بیشتر دولتمردان به تکمیل بازسازی شهرستان بم

امام جمعه بم نیز در ادامه این آئین از شهرستان بم به عنوان مستحکم‌ترین شهر ایران یاد کرد و گفت: ما در این شهر خانواده‌هایی داریم که تعداد زیادی از نزدیکان خود را از دست دادند و تنها رضایت به خواست خدا و تسلیم در برابر امر خداوند آنها آرام کرد.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی افزود: صبوری مردم بم در این حادثه ستودنی است که این صبر و استقامت را ارج می‌نهیم.

وی ضمن قدردانی از پیگیری‌های فرماندار شهرستان در زمینه دعوت از مسئولان کشوری و استانی، افزود: از دولتمردان توقع داریم به تکمیل بازسازی شهرستان بم توجه داشته باشند.
 
تاکید بر تکمیل باند دوم جاده بم - کرمان

نماینده مردم شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این آئین زلزله را امری طبیعی دانست و تصریح کرد: کشورهای پیشرفته خود را در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله ایمن کردند لذا ما باید در این راستا گام برداریم.

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه گفت: زلزله جان تعداد زیادی از مردم این شهرستان را گرفت، اما امروز زندگی در بم ساری و جاری است و کشاورزی، صنعت و اقتصاد ما فعال است.

وی خواستار توجه بیشتر دولت به پروژه‌های عمرانی به ویژه تکمیل جاده بم - کرمان شد و افزود: اگر در بخش گردشگری فعالیت کنیم و جوانان ما به این سمت بروند، درآمدی فراتر از کشاورزی خواهیم داشت و یقینا مردم بم همچون بازسازی شهر باید نشان دهند که در همه عرصه‌ها شهر را خواهند ساخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.