مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: علاوه بر پرداخت ۴۵ میلیارد تومان به صورت سالانه به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در استان تهران، ۲۰ میلیون تومان نیز برای تهیه مسکن به این افراد ارائه می‌شود.

پرداخت کمک هزینه ۲۰ میلیون تومانی بلاعوض برای تهیه مسکن مددجویان

 به گزارش «قدس آنلاین»،  محسن ولیئی مدیر کمیته امداد استان تهران؛  با اشاره به پرداخت وام های کارگشایی برای رفع مشکلات نیازمندان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۶ هزار فقره وام کارگشایی به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به محرومان اهدا و امسال نیز تا سقف ۵۰ میلیون ریال برای مشکلاتی مانند پرداخت ودیعه، اجاره مسکن و غیره پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به طور ماهیانه و مستمری به مددجویان تحت پوشش ارائه می شود، گفت: ۴۵ میلیارد به طور سالانه و بلاعوض، همچنین ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تهیه مسکن به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت می شود.

ولیئی درخصوص افتتاح دومین شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در شهر تهران، تصریح کرد: این شعبه در خیابان فرجام به منظور ترغیب شهروندان و جذب سپرده ها برای کمک به نیازمندان تأسیس شده که از سوی بانک مرکزی دارای مجوز است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ فقره تقاضای وام به ارزش ۱۹۶ میلیارد ریال به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است، افزود: در جهت ایجاد اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی نیازمندان تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد ۳ درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در پایان گفت: امیدواریم تا پایان سال، حدود ۱۰ میلیارد ریال در این دو شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت که شعبه نخست آن در خیابان مالک اشتر قرار دارد سپرده گذاری شود، همچنین به دلیل وسعت پایتخت راه‌اندازی پنج شعبه در شهر تهران پیش‌بینی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.