مدیر خبرگزاری "النخیل" عراق، روند عملیات آزادی سازی موصل از تروریست ها را روان توصیف کرد و از حامیان آنها خواست تا پیش از آنکه خود در باتلاق عمیق تروریسم فرو روند، از مواضعشان بازگردند.

پیروزی های اخیر مرهون بسیج مردمی و فتوای مراجع دینی بود/دولت عراق نقش پررنگ تری در رسیدگی به آوارگان داشته باشد/ پیروزی حلب، کمر تروریست ها را شکست

"محمد علی الحکیم" –مدیر خبرگزاری النخیل عراق- در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل "قدس آنلاین" در پاسخ به سوالی در رابطه با روند عملیات آزادسازی موصل، گفت: "این عملیات به صورت روان و مطابق با نقشه های مستحکم، در حال پیشروی است و می توانیم بگوییم که در حال حاضر، نیمی از شهر موصل، از لوث وجود عناصر تروریستی و داعشی های تکفیری، آزاد شده است. "

وی تأکید کرد که تمام موفقیت های به دست آمده در موصل، به فضل ارشادات مرجعیت عالی، پایداری مردم، مقاومت نیروهای بسیج مردمی و دیگر نیروهای مسلح عراق، محقق شده است و به باور من، پس از آزادسازی شهر "حلب" در سوریه، عملیات آزادسازی موصل، آسان تر و روان تر شده است. اکنون کمر گروه تروریستی داعش شکسته شده و داعشی ها خود می دانند که در سوریه و عراق، دیگر جایی ندارند. "

"محمد علی الحکیم" افزود: "من معتقد هستم که زمان زیادی به آزادسازی تمام سرزمین های عراقی، نیاز نداریم چرا که تروریست های داعشی در بیشتر مناطق شکست خورده اند و چند روز پیش، یال و کوپالشان در حلب فرو ریخت که در آینده ای نزدیک، در موصل نیز به طور کامل شکست خواهند خورد. امروز، همگان براین باورند که داعش، غده ای سرطانی است و باید در سریعترین زمان ممکن، ریشه کن شود. کشورهایی که از داعش حمایت می کنند و این گروه تروریستی را بوجود آورده اند، خود به آتش آن گرفتار شده اند و به چاهی که برای دیگران حفر کرده بودند، درافتاده اند. "

مدیر خبرگزاری "النخیل"  عراق توضیح داد: "بی شک، تنها این رژیم صهیونیستی است که از وجود گروه تروریستی داعش، سود می برد؛ اسرائیل، داعش را به وجود آورد تا مسلمانان را به یکدیگر سرگرم کند و از دور، فیلم هالیوودی نزاع و جنگ میان مسلمانان را به تماشا نشسته است تا امنیت خود را تأمین کند. اگر غیر از این است، چرا داعش به اسرائیل حمله نمی کند و به امنیت آن، کاری ندارد!؟ این رژیم، برخی کشورها، مانند عربستان سعودی، ترکیه و قطر را تحریک کرده تا طرح ها و اهداف صهیونیستی آن در منطقه را اجرا کنند؛ ولی اکنون، می بینیم که این کشورها، خود به آتش تروریست های داعشی، گرفتار شده اند؛ از این رو، ضروری است تا پیش از آنکه در باتلاقی عمیق فرو روند، در مواضع خود، تجدید نظر کنند. آری، آنها باید، پیش از آنکه، منطقه خاورمیانه را با جنگ های خانمان برانداز، متلاشی کنند، از مواضع خود برگردند. "

"الحکیم" در رابطه با نقش آمریکا در حمایت از تروریست ها گفت: "آمریکا کسی است که با کمک اسرائیل و عربستان سعودی گروه تروریستی داعش را به وجود آورده است، تا طرح ها و اهداف شوم آنها را در منطقه اجرا کند؛ از این رو، بهترین راه برای تأمین امینت و منافع آنها در خاورمیانه، اختلاف افکنی میان مسلمانان و به کمک خود آنهاست، تا هیزم و نفت، همگی از خود آنها باشد. "

این فعال رسانه ای در عراق گفت: "آینده و بقای این کشورها، در گروی آینده و بقای رژیم صهیونیستی است؛ حکام این کشورها، جنسی از جنس این رژیم دارند و هیچکدام از طریق انتخابات و دموکراسی، حکمرانی نمی کنند؛ براین اساس، اسرائیل، از حکام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حمایت می کند، و در مقابل از آنها می خواهد تا طرح های صهیونیستی را اجرا کنند و طرح های اسرائیل نیز، همواره بر فرقه گرایی، کشتار و ویرانگری، پایه داشته است. دیدارها میان مسئولان این رژیم ها، سالهاست که جریان دارد و تنها سفارت خانه ها وجود ندارد. من معتقد هستم که کشورهای حامی داعش، باید به مسیر صحیح باز گردند که در غیر اینصورت، رزمندگان شجاع مقاومت، آنها را به مسیر صحیح بازخواهند گرداند. "

وی ادامه داد: " وقتی که می بینیم دیدارها میان مسئولان کشورهای مذکور و مسئولان رژیم صهیونیستی ادامه دارد، به این نتیجه می رسیم که استعمار غربی، موفق شده تا با کمک حاکمان برخی کشورهای خاور میانه، به منطقه نفوذ کند؛ هر چندآنها تلفات جانی و هزینه های مالی سنگینی را به عراق تحمیل کرده اند ولی به باور من، هوشیاری مردم، جلوی اجرایی شدن طرح های صهیونیستی- غربی را گرفته است. "

مدیر خبرگزاری النخیل عراق، در پایان و در پاسخ به سوالی در رابطه با اوضاع آوارگان عراقی گفت: "آوارگان در شرایطی عالی قرار ندارند، ولی هر کشوری که در معرض حمله ای اینچنینی قرار گیرد، شرایطی بهتر از این نخواهد داشت؛ برهیچکس پوشیده نیست که دولت عراق، مبالغی را برای آوارگان اختصاص داده است، ولی بنا به دلایلی، تمام این مبالغ به دست آنها نرسیده است. مراجع خاصی وجود دارند که به صورت وعده ای، بسته هایی را میان آوراگان توزیع می کنند، همانطور که دفتر آیت الله سیستانی در میان آنها، مواد غذایی توزیع می کند و اقدامات بسیاری را برای آنها انجام داده است، ولی با این وجود، شایسته است تا دولت عراق، نقش پر رنگ تری را در رسیدگی و کمک به آوارگان انجام دهد. "

گفتگو از : جواد ماستری فراهانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.