دبیر اولین همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» گفت: این همایش با اشراف مراجع معظم تقلید اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» با اشراف مراجع معظم تقلید برگزار می‌شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام والمسلمین عباس نصیری‌فرد دبیر اولین همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه»، گفت: همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» با اشراف مراجع معظم تقلید اسفندماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

دبیر اولین همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» تصریح کرد: شورای عالی همایش به ریاست آیت‌الله نعیم‌آبادی درماه گذشته دیدارهایی با مراجع معظم تقلید داشتند. در این دیدارها همه مراجع تقلید از برپایی این همایش استقبال کرده و رهنمودهایی برای بهتر برگزار شدن آن ارایه فرمودند.

حجت‌الاسلام نصیری‌فرد به ضرورت برپایی این همایش نیز اشاره کرد و گفت: امروزه دشمنان با شناخت دقیق کارکرد خمس در صدد تضعیف، انزواء و فراموشی این واجب الهی هستند و به همین منظور با شبهه افکنی و ایجاد تردید تلاش دارند تا این واجب مهم از رفتار دینی شیعیان حذف گردد. با درک این مهم، همایشی علمی ترویجی تحت عنوان «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» برگزار می شود که اولین همایش بین المللی با محوریت موضوع فریضه الهی خمس است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به اهداف برپایی این همایش پرداخت و تصریح کرد: این همایش در صدد است تا با تبیین علمی ابعاد فقهی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خمس توسط پژوهشگران و محققان گامی جدی در جهت روشن ساختن کارکرد وسیع و موثر خمس بردارد.

وی افزود: در این همایش دستاوردها و یافته های جدید علمی اندیشمندان درباره نقش خمس در اعتلای فرهنگی جامعه ارائه خواهد شد

حجت‌الاسلام نصیری‌فرد گفت: این همایش با استقبال نخبگان حوزوی و دانشگاهی مواجه شده و در فراخوان مقاله اندیشمندان و اساتید تراز اول کشور به ارایه مقاله پرداختند. که مقالات برگزیده در روز همایش قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.