مشهد- امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه سیاست یعنی فهمیدن سمت و سوی جامعه و اگر این جهت و سمت جامعه به درستی شناخته شود بصیرت بدست می آید، گفت: حاصل آن غربالگری احزاب و جریانهای سیاسی و شناخت چهره دشمن در هر ماسکی است.

بصیرت حاصل غربالگری احزاب و جریان های سیاسی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر دوشنبه در همایش اهمیت اندیشه سیاسی در حوزه و دانشگاه و نقش آن در بصیرت افزایی و گرامیداشت حماسه نهم دی در مشهد دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: اندیشه های سیاسی غلط در جامعه مانند تور نامرئی است، باید مطالعه کرد تا دید اندیشه ها و تشکلها به کجا می رسند.

وی افزود: دشمن شناسی یک هنر است که باید آن را یاد گرفت و خصومت دشمن از سال ۱۳۳۲ تاکنون نسبت به ایران بیشتر شده چنانکه کودتای ۲۸ مرداد، ۵۰ سال حمایت از حکومت پهلوی، بلوکه کردن ثروت ایران، تحمیل جنگ، تحریم و تبلیغ علیه ایران برخی از اقدامات دشمن است.

امام جمعه موقت مشهد گفت: بینش سیاسی صحیح و بصیرت رابطه تنگاتنگی دارند و بصیرت دوای شفابخش فتنه است اما نباید کسی را بیخودی متهم کرد.

وی افزود: جوان بودن نباید موجب شود کسی را بدون دلیل زیر سئوال ببریم و همچنین جوانی نباید موجب سوء ظن، دروغ زنی و تهمت زنی شود.

حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: جایگاه اخلاق در فلسفه بعثت پیامبر(ص) نیز بسیار بالاست و توجه به اخلاق، یک باید است که نمی شود از آن کناره گیری کرد و سیاستی که اخلاق بر آن حاکم نباشد هم جهنمی است و هم جهنم می سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.