مشهد- رئیس انجمن صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: متأسفانه تاکنون اضافه تولید صادرات می‌شده است و باید از این موضوع عبور و کالاهای مخصوص صادرات تولید کرد.

تولید باید صادرات محور باشد/حرکت به سمت صادرات زمینه اشتغالزایی را فراهم می کند

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین روشنک، رئیس انجمن صادرکنندگان خراسان رضوی اظهار داشت: ظرفیت تولید در کشور بیش از نیاز داخل است و نیاز کشور با همین سقف تولید نیز محقق می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم برای مابقی نیروها شغل ایجاد کنیم باید به سمت صادرات حرکت کرد و مزارع و صنایع مخصوص صادرات داشته باشیم و کالای تولیدی آن‌ها را به بازارهای جهانی صادر کنیم.

رئیس انجمن صادرکنندگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تعداد تولیدی‌های صادرات محور استان قابل توجه است و برخی از محصولات کشاورزی مثل پسته صادرات‌محور است.

وی یادآور شد: یکی از روش‌های پیشرفته تولید با برند و یا تولید بدون کارخانه است به نحوی‌که برندی با استفاده از ظرفیت صنعت، بدون دخالت به تولید محصول می‌رسد و به دنبال این مهم هستیم.

روشنک تصریح کرد: نه ترکمنستان با ایران و نه ایران با ترکمنستان مشکل خاصی ندارد چرا که ترکمنستان سیاست‌های اقتصادی خاصی دارد که با اعمال آن‌ها ناهمخوانی تجاری بین دوکشور به وجود می‌آید که با تعامل سیاسی بین دو کشور این موضوع قابل حل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.