معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آغاز طرح مهر تندرستی از امروز ۶دی ماه گفت: این طرح در راستای کمک به بیماران بی بضاعت با اجرای نیات ۱۰۷۱ موقوفه در سطح ۲۷ استان کشور اجرا می شود.

آغاز طرح ملی مهر تندرستی در کشور از امروز/ کمک رسانی به دارو و درمان بیماران با اجرای نیات ۱۰۷۱ موقوفه

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شرفخانی با بیان اینکه یکی از رسالت های  خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه، نظارت و صیانت بر نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش و حراست از این امانات است، اظهار کرد: از آنجا که تاکنون اجرای نیات واقفین در سطح کشور از رویه ای واحد برخوردار نبوده و بعضا با اعمال سلایق مواجه می گردید، لذا به جهت رعایت مصلحت و منافع وقف و نیات واقفین و به لحاظ برون رفت از وضعیت کنونی «ویژه برنامه های اجرای امینانه نیات واقفین» و طرح مهر تندرستی در حوزه بهداشت و درمان اجرا می شود تا قابلیت کنترل، نظارت، گزارش گیری، اطلاع رسانی و نهایت بهره وری از ظرفیت بالقوه و بالفعل موقوفات درمانی را در بر داشته باشد.

وی با اعلام اینکه «طرح ملی مهر تندرستی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات؛ دارو و درمان و سلامت، بارویکرد شفاف سازی و اطلاع رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می شود، افزود: شناسایی افراد نیازمند، مطابق نیات واقفین و بهره مندی از اجرای نیت، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور برای اجرای امینانه نیات واقفین و نظام مند کردن آن، اطلاع رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفین در جامعه، زمینه سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیرین در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه های درمانی نیازمندان و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه از دیگر اهداف این طرح است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه نیاتی که واقفان خیراندیش برای تامین هزینه های بستری، دارو درمان و پیشگیری از بیماری نیازمندان، ایتام، بی سرپرستان و افراد نیازمندان در نظر گرفته اند، در این طرح هزینه می شود، افزود: در مجموع ۱۰۷۱ موقوفه مرتبط با دارو و درمان و سلامت در کشور موجود است که این موقوفات دارای ۱۱۴ هزار و ۶۲۲ رقبه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مجموع موقوفات مرتبط با طرح مهر تندرستی ۱۰۷۱ موقوفه است، تصریح کرد: از این تعداد نیز ۷۸۴ موقوفه منفعتی دارای درآمد و در ۲۷ استان دارای موقوفه درمانی هستیم که تهران بیشترین و ایلام از کمترین موقوفه برخوردار است .

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه طرح «مهر تندرستی» در بقاع متبرکه شاخص و مراکز درمانی موقوفه با حضور واقفان و خیرین برگزار می شود، تصریح کرد: دریافت کنندگان خدمات در این طرح با عنایت به وقفنامه و نیت واقف و پس از آن به ترتیب اولویت عبارتند از: بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران مستمند، ایتام، بی سرپرستان، مددجویان اجتماعی، دانشجویان و طلاب علوم دینی، اصحاب بقاع متبرکه و سایر اقشار نیازمند جامعه هستند .

وی با بیان اینکه در معرفی بهره مندان طرح برخی ادارات همکاری دارند، گفت: ادارات و دفاتر نمایندگی اوقاف، هیئت های امناء و مراکز فرهنگی بقاع متبرکه، ائمه جمعه و جماعات، مراکز بهداشتی و درمانی، متولیان موقوفات و انجمن های خیریه در معرفی مشمولان طرح با ادارات اوقاف همکاری دارند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برخی موقوفات شاخص درمانی کشور تصریح کرد: موقوفه حاج محمد نمازی در شیراز، موقوفه شمس  فرعدل در تهران، موقوفه عبدالله رضوی در خراسان رضوی، موقوفه دکتر علینقی کنی در مازندران، موقوفه قراگوزلو در همدان، موقوفه ابوالقاسم مفرح در تهران و... از جمله موقوفات شاخص در مانی کشور هستند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.