وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شرایط اعزام حاجیان به مراسم حج همان شرایط اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری است، گفت: برای اعزام زائران به عتبات عالیات از بخش خصوصی استفاده می کنیم.

شرایط اعزام به حج شرایط اعلام شده از سوی رهبری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،  سیدرضا صالحی امیری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سوی جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی در انجام فرآیند حج وجود ندارد، افزود: مسئله حج به سیاست های عالی نظام مربوط است و شرایط ما همان شرایطی است که مقام معظم رهبری اعلام کردند.

وی ادامه داد: اگر عربستان شرایط لازم را برای برگزاری فریضه حج مهیا کند، آمادگی لازم برای اعزام حاجیان را داریم و در حال حاضر منتظر تصمیم عربستان در این خصوص هستیم، اما از سوی ایران هیچ محدودیتی برای اعزام زائران وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود برخی مشکلات در اعزام زائران به عتبات عالیات تاکید کرد: به دلیل عشق مردم و هجوم زائران به مرزها بی نظمی هایی در مراسم اربعین ایجاد شد که لازم است سازماندهی شود.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: در سطح ملی باید تصمیم گیری در نهادهای ذیربط انجام شود و در حال حاضر هماهنگی با همه سازمان هایی که به نحوی با اعزام زائران ارتباط دارند، در حال انجام است تا زیارت عتبات با حداکثر آسایش و حداقل مشقت انجام شود و امیدواریم به زودی نتایج این تصمیم گیری ها مشاهده شود.

وی در خصوص اعزام زائران از سوی شرکت های خصوصی و آزادبرها گفت: اینکه صرفا زیارت عتبات را به سازمان حج موکول کنیم، صحیح نیست، اما محوریت و سیاستگذاری حتما باید از سوی سازمان حج و زیارت انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت همه کارگزاران و بخش خصوصی استفاده شود، ادامه داد: به این جمع بندی رسیدیم که سیاستگذاری به صورت متمرکز انجام شود، اما اجرای آن به صورت غیرمتمرکز و با استفاده از همه ظرفیت ها و بخش خصوصی انجام شود تا مردم با کمترین دغدغه به زیارت عتبات بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.