گیلان- مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اجرای طرح گردشگری اجتماع محور اظهار داشت: در قالب این طرح سه هزار و ۳۷۹ ملک روستایی دارای شرایط اقامت مسافران شناسایی شد.

۳۳۷۹اقامتگاه روستایی در گیلان شناسائی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان روز دوشنبه در حاشیه آئین اختتامیه طرح گردشگری اجتماع محور در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با هدف کاهش فقر و افزایش اشتغال و توانمند سازی اجتماعی و شغلی در روستاهای گیلان به عنوان پایلوت کشوری اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای این طرح خرداد ماه امسال دوره های آموزشی برای ۲۴۰ نفر از تسهیلگران اظهار داشت: در این طرح ، مالکین و اقامتگاه های بومی روستایی دارای شرایط جذب گردشگر در روستاها شناسائی شده اند که این مرحله فاز نخست اجرائی این طرح می باشد.

پارسی با بیان این که در اجرای این طرح جلسات مختلفی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، تصریح کرد: در فاز دوم اجرای این طرح، از سوی اداره کل میراث فرهنگی پروانه فعالیت بهره بردای به خانه های روستایی شناسایی شده در طرح گردشگری اجتماع محور ارایه می شود.

گردشگری اجتماع محور نوعی مسافرت است که گردشگر در منزل مردم بومی اقامت می کند و هزینه آن را به میزبان می پردازند.

پارسی با بیان اینکه این طرح تلاش می کند تا مشارکت واقعی و همه جانبه جامعه محلی در همه سطوح توسعه را فراهم کند تاکید کرد: گردشگری اجتماع محور طرحی اثرگذار در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان است که در صورت موفقیت به سایر استان ها تسری می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.