رئیس سابق سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود، سازمان حج در حادثه منا احیا نمی شد، گفت: این حادثه به قدری تاثربرانگیز بود که تا شش ماه کابوس آن را در خواب می دیدم.

تدبیر رهبری نبود، سازمان حج احیا نمی‌شد/تا ۶ماه خواب منا رامیدیدم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سعید اوحدی در مراسم تکریم و معارفه ریاست سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه موفقیت های کسب شده در سازمان حج و زیارت نتیجه تلاش های همه کارکنان این خانواده بزرگ است، افزود: مجموعه حج و زیارت طی سالهای گذشته با بحران های مختلفی مواجه شده است. در فاجعه منا که سخت ترین فاجعه در تاریخ حج و اسلام قلمداد می شود در عید قربان شاهد قربانی شدن حاجیان عزیز بودیم.

وی افزود: صدها نفر از حاجیان ایرانی به دلیل بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود و مسئولان عربستان قربانی شدند و هنوز تصور آن روزها برای مجموعه حج و زیارت بسیار سخت است.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت با تاکید بر نقش برجسته مقام معظم رهبری در مدیریت بحران فاجعه منا خاطرنشان کرد: در این بحران نقش مقام معظم رهبری به عنوان عامل و رکن اساسی قابل توجه است.

اوحدی ادامه داد: به عنوان فردی که در جزئیات این حادثه بحرانی بودم باید اعتراف کنم اگر نگاه حکیمانه و تدابیر مقام معظم رهبری نبود امروز شرایط ما کاملا متفاوت بود.

وی با بیان جزئیاتی از کارشکنی مسئولان سعودی در اعزام پیکر شهدا گفت: با برگرداندن پیکرهای شهدا اندکی از تالم خانواده شهدا کاسته شد اما دست اندرکاران عربستان با نگاه الحادی وهابیت معتقد بودند حادثه منا یک اتفاق بوده و با بهانه های مختلف می خواستند شهدا را دفن کنند.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت افزود: در جریان این حادثه هر روز دغدغه داشتیم که شهدا را دفن کنند و ۱۷ شهید را نیز به اشتباه یا به عمد دفن کردند.

اوحدی اضافه کرد: در حالی که بداخلاقی های آل سعود ادامه داشت و در جلسه ای ۱۸ نفر از مسئولان سعودی مقابل ۸ نفر از مسئولان ما قرار گرفته بودند و به بهانه نبود تابوت  و بار میکربی جلوی انتقال شهدا را می گرفتند در همان روز رهبری فرمایشاتی داشتند و نهیب بزرگ تاریخی را در دفاع از مردم وارد کردند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان سازمان حج و خانواده شهدای منا گفت: اگر این دیدار انجام نمی شد سازمان حج احیا نمی شد و شخصا تا شش ماه پس از حادثه کابوس حادثه منا را در خواب می دیدم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.