قزوین- جمعی از کارکنان شرکت کنتور سازی قزوین با تجمع در مقابل استانداری خواستار دریافت مطالبات معوقه خود شدند.

کارگران کنتور سازی قزوین خواستار دریافت مطالبات خود شدند/قول های استاندار عملی نشد

به گزارش قدس آنلاین، در همین رابطه یکی از کارکنان شرکت کنتورسازی قزوین اظهار کرد: معوقات کارگران شرکت کنتورسازی از مردادماه امسال پرداخت نشده است این در حالی است که بیمه کارگران نیز چهار ماه است بلاتکلیف بوده و دفترچه بیمه آنها باطل شده است.

تجمع کنندگان ابراز کردند: سهام شرکت کنتورسازی به دلیل تخلفات و اقدامات غیرقانونی مسدود شده است و افزون بر دوماه است کارگران این مجموعه از مزایای سرویس محروم بوده و حتی انشعابات گاز و برق این شرکت نیز قطع شده است.

معترضان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کارگران این مجموعه اظهار داشتند: تاکنون به تمام ارگان‌های مرتبط با حوزه کارگران استان قزوین مراجعه داشتیم، چندین جلسه با استاندار قزوین برگزار شده تا جایی که استاندار در برنامه خبری صدا و سیما وعده پرداخت معوقات کارگران کنتورسازی را تا هفته آینده دادند ولی وعدهای استاندار قزوین مبنی بر پرداخت معوقات کنتورسازی قزوین عملی نشد.

کارگران شرکت کنتور سازی بیان کردند: فرماندار شهرستان البرز و امام جمعه شهر الوند به طور کامل در جریان مطالبات کارگران کنتورسازی قرار دارند، حتی با دفتر ریاست جمهوری نیز مکاتبه صورت گرفته است ولی تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

تعدادی از کارگران این مجموعه با ابراز نارضایتی از پاسخ های شنیده شده در این مدت بیان کردند: مدیرکارخانه در پاسخ به اعتراض کارگران شرکت کنتورسازی گفته است به هرمقام مسئولی که می‌توانید مراجعه کنید.

یکی دیگر از کارگران شرکت کنتورسازی قزوین با اشاره به وعده و وعیدهای مدیرکارخانه جهت پرداخت معوقات تصریح کرد: از سوی مدیرکارخانه بارها گفته شده که معوقات کارگران در چند روز آینده پرداخت می‌شود ولی علی‌رغم گذشت چند ماه هنوز هیچ اقدام جدی صورت نگرفته است.

بنا بر گفته کارکنان معترضان گفته می شود شرکت کنتورسازی قزوین ۳۰۰ میلیارد تومان از بانک‌های دولتی وام و تسهیلات دریافت کرده است.

این در حالی است که استاندار قزوین چندی پیش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفته بود: شرکت کنتورسازی قبل از اینکه به فعالیت خود ادامه دهد باید حقوق کارگران خود را پرداخت کند، شرکت کنتورسازی در حال حاضر ۷ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان حق بیمه و جریمه به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و اگر  کار این شرکت به روند فعلی خود ادامه دهد باید به دنبال لغو مجوز و واگذاری آن بود.

استاندار قزوین پیش از این بیان کرده بود: هیچ نهادی در خارج از استان حق پیگیری مسائل شرکت کنتورسازی را ندارد و اگر پیگیری خارج از استان صورت بگیرد نهادهای خارج از استان باید در دادگاه پاسخگو باشند.

گفتنی است در شرکت کنتورسازی قزوین حدود ۳۵۰ کارگر و در کارگاه تولید لامپ این شرکت نیز ۱۰۰ کارگر مشغول فعالیت هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.