رشت- معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای طرح ملی گردشگری اجتماع محور روستایی علاوه بر توسعه صنعت گردشگری درآمد روستائیان افزایش و آمار بیکاری جوانان روستایی هم کاهش می یابد.

طرح گردشگری روستایی آمار بیکاری جوانان روستایی را کاهش می دهد

به گزارش قدس آنلاین، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه طرح ملی گردشگری اجتماع محور روستایی گیلان با بیان اینکه این طرح از خرداد امسال بصورت آزمایشی در گیلان اجرا شد و۳هزار و ۳۷۹ صاحبخانه روستایی گیلان در این طرح مشارکت کردند.، گفت: برای توسعه گردشگری، روستاییان ، خانه هایشان را به گردشگران اجاره دادند و با این کار علاوه بر توسعه صنعت گردشگری درآمد روستائیان افزایش و آمار بیکاری جوانان روستایی هم کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح گردشگری اجتماع محور روستایی خانه های مناسب اقامت گردشگران گیلان در روستاها به ویژه روستاهای نمونه گردشگری شناسایی و به صاحبانشان آموزش داده شد گفت : روستاییانی که کارشناسان ، خانه هایشان را برای اقامت گردشگران تایید کردند باید در پایگاه اینترنتی رفاه نام نویسی و در دوره آموزشی شرکت کنند.

معاون رفاه اجتماعی ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد : به این افراد برای فراهم کردن امکانات اولیه پذیرایی و اقامت گردشگران در خانه هایشان کمک هم می شود.

احمد میدری گفت : برای اجرای آزمایشی طرح گردشگری اجتماع محور روستایی در گیلان ۳ میلیارد ریال  هزینه شد.

وی افزود : گردشگری اجتماع محور روستایی نوعی گردشگری است که در آن گردشگر با هزینه کمتر با آداب ، رسوم و فرهنگ های بومی - محلی بیشتر آشنا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.