مشهد- عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: مسائل هسته‌ای، موشکی و نانو با هیچ به همه‌چیز رسیدیم و رمز موفقیتمان پیروی از ولایت فقیه بود اما علت عدم موفقیتمان در ادامه راه وجود برخی تفکرهای ضدانقلابی داخلی است.

تفکرهای ضدانقلابی داخلی مانع موفقیت کشور است/فتنه تمام نشده است

به گزارش قدس آنلاین، علی باقری شامگاه دوشنبه در ویژه‌برنامه بزرگداشت ۹ دی با عنوان «پایان فتنه پایان فریب» در حسینیه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: در مسائل هسته‌ای، موشکی و نانو با هیچ به همه‌چیز رسیدیم و رمز موفقیتمان پیروی از ولایت فقیه بود، اما در موشکی و هسته‌ای با بدعهدی به‌نام آمریکا طرف هستیم و نباید در مقابل بدعهدی‌های صورت گرفته در پسابرجام سکوت کرد.

باقری ادامه داد: در موضوع هسته‌ای، سانتریفیوژ فردو و نطنز بیش از ۱۰۰ قطعه است که در ثانیه بیش از هزار دور می‌چرخد و در صنعت خودرو هم می‌توانیم همانند صنعت موشکی موفق باشیم و علت عدم موفقیتمان برخی تفکرهای ضدانقلابی است.

وی گفت: عده‌ای کوته‌فکر معتقدند که انقلاب سال ۵۷ عامل عدم رشد ما در حوزه‌های مختلف همانند صنعت خودرو شده است و چنین صحبت‌هایی برگرفته از تفکرات غربی‌ها و فتنه‌گران است.

باقری ادامه داد: سکوت ۱+۵ که با نماینده اتحادیه اروپا و ایران ۸ می‌شود معنادار است و در بهترین حالت روسیه و چین هم به‌سمت ایران می‌آیند که می‌شود ۵ به ۳ و شورای امنیت سازمان ملل متحد باید پیگیر حق و حقوق‌ها باشد و با بدعهدی‌ها برخورد کند.

فتنه تمام نشده است

اظهار داشت: جریان سال ۸۸ با منتخب سال ۸۸ مشکلی نداشت و مشکلش با مقام معظم رهبری بود و مقام معظم رهبری تقاص پیروی از راه امام را دادند و ایشان با تدبیر درست خود به فتنه بزرگ خاتمه دادند.

وی گفت: فتنه ۸۸ درس‌های زیادی به ما آموخت، دلیل اصلی خانه‌نشینی امام علی(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) راحت‌طلبی خواص بود و در جریان ۸۸ مردم خواص بی‌بصیرت و بی‌خاصیت را کنار گذاشتند و پشت سر ولی فقیه حرکت کردند و معتقدیم که ولی نماینده دین است و باید حول آن وحدت باشیم.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به اینکه نباید بگوییم که فتنه تمام شده و دیگر نباید از آن سخن گفت ادامه داد: در حماسه ۹ دی شور و خروش ویژه‌ای در سراسر کشور به‌ویژه تهران و مشهد داشتیم، حضوری که به‌صورت خودجوش بود و این حضور از برکات دین و انقلاب است.

باقری افزود: اگر مردم نمی‌آمدند نظام تسلیم خواسته‌های شوم دشمنان می‌شد. اتاق فکر فتنه هنوز فعال است اما اتاق عملیاتشان تعطیل است، زیرا مردم اجازه نمی‌دهند.

باقری با ابراز اینکه امام خمینی(ره) یک الگوی بی‌نظیر بودند و همانند ایشان، دیگر کسی را نداشتیم، تصریح کرد: ۹ دی امروز بزرگداشت سال ۸۸ نیست، بلکه درس گرفتن از واقعه تاریخی است تا در برابر توطئه‌های دشمنان غفلت نکنیم و به‌موقع واکنش نشان دهیم.

وی گفت: موضوع حقوق‌های نجومی را کسانی درست کردند که نظام و حکومت دینی را قبول ندارند و اکثر فتنه‌ها از دولت دوم خرداد شکل گرفت و جریان خواص همچنان وجود دارد و در حال یارگیری است و در مقابل، جریان حزب‌اللهی باید بیدار و هوشیار باشد.

باقری ادامه داد: موضوع دیگری که در برنامه کار فتنه‌گران قرار گرفته موضوع انتخابات ۲۹ اردیبهشت است و سران فتنه در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

بی بصیرتان صلاحیت ریاست جمهوری را ندارند

وی افزود: کسی که در قبال جریان فتنه سکوت کرده و موضع صریح نگرفته فاقد بصیرت است و شخصی که بی‌بصیرت است صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد و گروه دیگر رجال مذهبی هستند که آنها هم فاقد صلاحیت هستند و کسی که جمهوری اسلامی را قبول ندارد نباید رئیس جمهور بشود.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: مستندهایی به‌نقل از امام راحل(ره) درست شده که کاملاً دروغ است و تولیدکنندگان آن مستند کاذب قصد تحریف سخنان ایشان را داشتند. کسانی که چنین تفکری در جریان فتنه دارند نباید به‌عنوان دومین شخصیت نظام انتخاب شوند و نباید اجازه دهیم که جریان مقابل نظام دینی قد علم کند.

حاکمان باید ملزم به تقوای سیاسی باشند

باقری ادامه داد: حکومت و حاکمان علاوه بر سایر مردم باید به چیز دیگری به‌جز نماز، زکات و روزه التزام داشته باشند و آن تقوای سیاسی است.

وی گفت: مردم سختی زیادی در دوران جنگ متحمل شدند، اما هرگز لحظه‌ای از فرمان امام کوتاهی نکردند چرا که بدون تقوای سیاسی نمی‌توانیم یک حکومت دینی داشته باشیم.

پیگیری رفع جریان فتنه فتنه‌گران هیچ توجیهی ندارد

وی خاطرنشان کرد:‌ مقام معظم رهبری می‌فرمایند حقوق‌های نجومی نامشروع است و بیش از ۳ ماه از این موضوع گذشته اما هنوز پاسخی از سوی مسئولان دریافت نشده است.

باقری گفت: پیگیری رفع جریان فتنه فتنه‌گران هیچ توجیهی ندارد و کسی که عامل اصلی آن بوده و در حبس به‌سر می‌برد باید طبق قانون محاکمه شود، نه آنکه بخواهیم شرایط آزادی‌اش را فراهم آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.