رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا از برگزاری اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی در اسفند ماه خبر داد و اهداف برگزاری این همایش را تشریح کرد.

برگزاری نخستین همایش ملی «ناجا و تمدن نوین اسلامی»

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار احمدرضا رادان با اشاره به برگزاری اولین  همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی، اظهارداشت: این همایش در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دو عامل اساسی در شکل گیری مرکز مطالعات راهبردی ناجا، بیان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، در ذات نظام معرفتی و دانایی خود، دو ماموریت سنگین محتوایی بسیار مهم دارد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در تشریح دو ماموریت سنگین محتوایی این نیرو، خاطرنشان کرد: نخست؛ حفاظت و صیانت از نظام و دستاوردهای معرفتی و فرهنگی انقلاب اسلامی است و دومین ماموریت؛ پاسداری از ناجا به عنوان رویش گرانسنگ انقلاب اسلامی مطرح است.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: این دو وظیفه بسیار مهم، از منظر و نگاه حکیمانه و عالمانه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به دور نمانده و بدین منظور با تدبیر معظم له، موضوع تاسیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا ابلاغ شد.

رادان بیان کرد: با توجه به نقش محوری این مرکز در معماری ناجای آینده، در چارچوب مکتب، اندیشه و الگوی امنیتی - انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تقویت، توسعه و عمق بخشی علمی و معرفتی دال گفتمان انقلاب اسلامی از جمله " تمدن نوین اسلامی" که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تبیین گردیده است، ضروری می‌باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا مطرح کرد: در این راستا، موضوع تمدن نوین اسلامی و ورود ناجا به این عرصه قابل تحلیل است؛ در فرایند پیچیده و حساس «تمدن سازی» عوامل متعددی از جمله نظام معنایی، هستی شناسی و انسان شناسی مبتنی بر آموزه‌های مکتبی دخیل هستند، که در یک منحنی به هم پیوسته تمامی عناصر معرفتی این نظام باید به نقش آفرینی خود واقف بوده و به اشکال بسیار فعال و هماهنگ در سازه «تمدن نوین اسلامی» ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: از جمله این مقوله‌های بنیادین در فرایند تمدن سازی، مفهوم "نظم و امنیت" است و بدون این دو مفهوم چنین افقی محقق نخواهد شد.

رادان تاکید کرد: در واقع "نظم و امنیت" ارکان اساسی در سازه و کالبد تمدن سازی هستند.

رئیس نخستین همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی در خصوص اهداف اصلی این همایش، خاطرنشان کرد: این همایش در فاز اول اهداف " گفتمانی" دارد تا از این طریق مراکز علمی، جامعه نخبگان و اندیشه ورز به این مقوله، توجه فکری داشته باشند تا در آینده، جامعه علمی در سطح راهبردی با ناجا و بالعکس پیوند داده شود.

وی با اشاره به محورهای اصلی همایش، گفت: نظم و امنیت در اندیشه تمدنی متفکران مسلمان، تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی و ناجا و رویکرد تمدنی از محورهای اصلی این همایش به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.