یکی از دیپلمات های سابق و همچنین یکی از کارشناسان حوزه نظامی و سیاسی پاکستان با تاکید بر اهمیت تقویت بیش از پیش مناسبات سیاسی-دفاعی-نظامی پاکستان با همسایگان به ویژه ایران، به فرمانده جدید و نخست وزیر این کشور توصیه کردند سفر به کشورهای همسایه به خصوص ایران را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

توصیه دیپلمات های پاکستان به نخست وزیر و فرمانده ارتش برای سفر به ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا؛ 'شاهد مسرور کیانی' سفیر پیشین پاکستان در کشورهای مالزی و ویتنام به عنوان یک دیپلمات کهنه کار پاکستانی که به خوبی اصول و الفبای دیپلماسی را می شناسد و نسبت به اهمیت موقعیت ایران به ویژه در شرایط کنونی آگاه است، با حضور در یک برنامه میزگرد سیاسی در شبکه تلویزیونی دولتی پاکستان(PTV) گفت: مناسب است هم ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده جدید ارتش و هم محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان سفری به ایران داشته باشند.

وی گفت: معتقدم فرمانده ارتش پاکستان باید سفرهایی به ایران و افغانستان داشته باشد و سیگنال و پیام های روشن و مثبت پاکستان را در این سفرها، بار دیگر به کشورهای همسایه ابلاغ کند. ما روابط خوبی با ایران داریم و برای برقراری و حفظ توازن(در روابط پاکستان با کشورهای مختلف) نیاز است ژنرال قمر جاوید باجوا سفری به ایران داشته باشد.
این دیپلمات پاکستانی گفت: در شرایط کنونی، نقش ارتش پاکستان در این کشور حتی به اندازه دولت این کشور مهم است و سفر فرمانده ارتش به ایران، گامی در جهت صحیح خواهد بود.
'شرایط کنونی، شرایطی است که محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان هم باید سفری به همسایگان این کشور از جمله ایران و افغانستان داشته باشد. '
شاهد مسرور کیانی سفر اخیر فرمانده ارتش پاکستان به عربستان را اقدامی مثبت دانست و گفت که ضروری است سفرهای مشابه به سایر کشورهای مهم از جمله کشورهای همسایه نیز انجام شود.
دکتر ظفر نواز جاسپال استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی دانشگاه قائد اعظم پاکستان نیز در این میزگرد تلویزیونی حضور داشت و گفت: پاکستان هیچ مسئله ای با توافقنامه چابهار (که در سال جاری میان ایران، هند و افغانستان امضا شد) ندارد ضمن اینکه ایران برای پیوستن به طرح بزرگ راهروی اقتصادی چین-پاکستان ابراز علاقه مندی کرده که نشانه بسیار مثبتی از سوی ایران است.
وی گفت: زمنیه های همگرایی زیادی بین پاکستان و ایران وجود دارد که باید بیشتر روی این زمینه ها تمرکز کنیم و تلاش کنیم چنانجه سوء تفاهم یا اختلافی در برخی موارد جزئی با ایران داریم، حل و فصل کنیم.
چند روز پیش نیز ژنرال طلعت مسعود از تحلیل گران صاحب نام پاکستان و از فرماندهان عالی بازنشسته ارتش پاکستان در گفت و گو با ایرنا گفت که معتقد است در دوره فرماندهی جدید ارتش پاکستان که ژنرال 'قمر جاوید باجوا' عهده دار آن شده است، انتظار می رود روابط و همکاری های دفاعی-نظامی و امنیتی پاکستان با ایران بیش از پیش تقویت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.