اهواز-فرماندار اندیمشک گفت: در حال حاضر بودجه آموزش و پروش اندیمشک تنها ۸ میلیارد ریال و به صورت سالیانه بوده که این میزان اعتبار پاسخگوی واحدهای آموزشی شهرستان نیست.

بودجه آموزش و پرورش اندیمشک جوابگو نیست/بنیاد برکت ۲۰ مدرسه احداث می کند

به گزارش قدس آنلاین، پیمان جهانگیری روز سه شنبه در آیین جشن سواد آموزی شهرستان اندیمشک اظهار داشت: توجه به رشد و گسترش خدمات حوزه سواد آموزی یک نیاز مهمی است و اگر ما می‌خواهیم که زیرساخت توسعه و عمران کشور فراهم شود باید بیش از گذشته به گسترش خدمات این حوزه توجه کنیم.

فرماندار اندیمشک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با هدف توسعه خدمات آموزشی ساخت ۲۰ مدرسه با همکاری بنیاد برکت در شهرستان اندیمشک احداث می‌شود.

وی با بیان این که به همین دلیل و با همکاری بخش‌های مختلف شهری خدمات گسترده‌ای در شهرستان اندیمشک طراحی شده است، افزود: با بهره برداری از این طرح گامی بلند در مسیر توسعه خدمات شهری و عمرانی اندیمشک برداشته می‌شود که با رضایت مندی عمومی از خدمات این حوزه همراه است.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: ساخت بیش از ۲۰ مدرسه در بخش‌های مختلف شهری و روستایی اندیمشک با همکاری بنیاد برکت احداث می‌شود که خوشبختانه نیازهای حوزه آموزش و پروش اندیمشک با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا میزان قابل توجهی رفع شد.

محمد قلاوند نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز و به برکت نهضت سواد آموزی بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری و روستایی ایران اسلامی با سواد هستند که این آمار به نسبت سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده و ایران اسلامی در این حوزه شاهد گام‌های بلند و مستحکم است.

وی با اشاره  به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در توسعه خدمات سواد آموزی، افزود: این حوزه در رشد و توسعه شاخص‌های مختلف شهری و اجتماعی نقش بسیاری زیادی دارد به همین جهت ما باید بیش از گذشته به اهمیت خدمات این حوزه توجه داشته باشیم و بر مسیر تحقق اهداف آن پایبند باشیم. 

رئیس اداره آموزش و پروش اندیمشک با بیان این که جهاد علمی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بصیرت افزایی در جامعه است، عنوان کرد: امروز به برکت رشد شاخص‌های علمی در کشور بصیرت مردم ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف رشد و رونقی دو چندان یافته و حماسه ۹  دی سندی محکم در این عرصه است.

وی گفت: شهرستان اندیمشک دارای ظرفیت و استعداد فراوان در حوزه‌های مختلف شهری و اجتماعی است و جوانان این شهرستان همواره در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی خوش درخشیده‌اند به همین جهت ویژه برنامه‌های مختلفی در این شهرستان برای جذب و توسعه سواد آموزی طراحی و به اجرا رسیده است.

قلاوند بیان کرد: ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی در شهرستان اندیمشک  با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال مورد توجه قرار گرفته است که با ساخت و بهره‌برداری از آن گامی بلند در مسیر توسعه خدمات ورزشی و آموزشی شهرستان اندیمشک برداشته می‌شود.

وی افزود: بیش از این نیز تکمیل و بهره‌برداری از استخر شهدای دانش آموز اندیمشک که مدت‌ها  به صورت نیمه تمام باقی مانده بود مورد توجه قرار گرفت و تا پایان امسال  با اتمام عملیات ساخت این استخر شاهد افتتاح و بهره برداری از آن در شهرستان  هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک با بیان این که افتتاح ۴ طرح آموزشی دیگر نیز در شهرستان اندیمشک در دست بررسی است، اظهار کرد: علی‌رغم این طرح و پروژه‌ها بسیاری از واحدهای آموزشی شهرستان با توجه به جمعیت جوان اندیمشک با محرومیت گسترده‌ای مواجه هستند که نیازمند مساعد مسئولان استان و کشور هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.