مشهد- تولیت آستان قدس رضوی کلید واژه تقلب را کلمه رمز دشمن برای ایجاد اغتشاش و بر هم زدن امنیت عمومی دانست و گفت: موضوع با مسئله انتخابات شروع شد و به اهانت به امام راحل(ره)، ولایت فقیه و جان جانان عالم اباعبدالله الحسین(ع) کشانده شد تا اینکه مردم احساس خطر کردند و در ۹ دی به میدان آمدند.

کلیدواژه تقلب رمز دشمن برای ایجاد اغتشاش بود/نهم دی روز میثاق دوباره امت با ولایت

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه در دیدار با ائمه جماعت مساجد مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی فرارسیدن یوم الله ۹ دی را گرامیداشت و این روز را تجلی دست قدرت الهی در سرنوشت امت اسلامی دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فتنه‌ها و فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بوده، اما وجه تمایز فتنه ۸۸ با سایر فتنه‌ها در آن بود که دشمن احساس کرد، در کشور جای پایی دارد.

وی فتنه ۸۸ را دارای سه مشخصه خصومت دشمن و استکبار جهانی، کلید واژه تقلب و شایعه پراکنی برشمرد و گفت: اعلام تقلب و خدشه به سلامت انتخابات بدون هیچ دلیل و مدرک مستند، ظلمی عظیم به نظام اسلامی بود که باعث تردید عده‌ای از مردم به سلامت انتخابات و سوء استفاده دشمن شد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به هشدارها و نصایح رهبری به کاندیداهای معترض در رابطه با بازیچه دشمن نشدن، افزود: رهبری معظم انقلاب بارها کاندیداهای معترض و ستادهای انتخاباتی آن‌ها را نصیحت کردند و به آن‌ها گوشزد کردند که اگر دلایلی برای ادعاهای خود دارند ارائه دهند و اگر به آراء صندوقی معترض هستند، آن را بازشماری کنند اما اجازه ندهند دشمن در مسائل داخلی نظام دخالت کند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در حماسه ۹ دی مربوط به کاندیدا و حزب خاصی نبود و اقشار مختلف مردم از جناح‌های متفاوت به دفاع از انقلاب برخاستند خاطر نشان کرد: در ۹ دی مردم پرونده فتنه را بستند و عنایات الهی در آن روز کاملا احساس شد. این روز به برکت بصیرت آفرینی رهبری معظم انقلاب و حضور ملت متدین ایران اسلامی به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب به ثبت رسیده شد.

مساجد شبکه‌های قدرتمند اجتماعی جهان اسلام هستند

وی درباه مولفه‌های قدرت نظام مقدس اسلامی سخن به میان آورد و اولین مولفه اقتدار جمهوری اسلامی را ایمان به قدرت ذات اقدس الهی و خداباوری مردم دانست و گفت: بسیاری از جلوه‌های اقتدار و عظمت این نظام مقدس از قدرت ایمان و خداباوری مردم سرچشمه می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در عالم تنها یک قدرت حقیقی وجود دارد و آن قدرت پروردگار متعال است تصریح کرد: مساجد، ائمه جماعت و علمای دین، نقش انکار ناپذیری در تبیین مفاهیم دینی و ارزش‌های الهی برای جامعه اسلامی دارند و این روحانیت است که باید از سنگر احکام اسلامی صیانت کند.

تولیت آستان قدس رضوی به قدرت شبکه سازی مساجد اشاره و با بیان اینکه مساجد شبکه‌های قدرتمند اجتماعی جهان اسلام هستند، گفت: یکی از بزرگترین ثمرات مساجد به عنوان پایگاه‌های عظیم اجتماع مسلمانان، شبکه سازی و جریان سازی اسلامی در میان اقشار مختلف مردم است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان دومین مولفه قدرت در نظام مقدس اسلامی را فقه معرفی و عنوان کرد: فقه اسلامی و مکتب غنی و آموزه‌های ارزشمند امام جعفر صادق(ع) یکی دیگر از مولفه‌های قدرت نظام مقدس اسلامی بوده که تفاوت آن با گذشته در این است که امروز فقه در جامعه حکومت می‌کند.

وی مساجد را به عنوان پایگاه‌های عبودیت، تعمیق اخلاق و کانون حرکت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه اسلامی معرفی و تصریح کرد: مسجد کانونی اسلامی برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردمی بر محور ذکر، نماز و توجه به خداوند است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جایگاه منبر و تبلیغ همچنان اثربخشی خود را حفظ کرده، اما داشتن اطلاعات به هنگام و اطلاع از آنچه مخاطبان به آن دسترسی دارند، از ضروریات مبلغان است.

وی اجتهاد تمدن ساز اسلامی را پاسخ‌گوی تمام نیازهای انسان معاصر خواند و تصریح کرد: آنچه می‌تواند از جامعه اسلامی در برابر شبهات علمی و شهوات عملی صیانت کند، فقه اسلامی است؛ بسیاری از توانمندی‌های امروز جمهوری اسلامی در سایه این فقه بروز و ظهور یافته است.

ولایت فقیه؛ رمز اقتدار و عظمت نظام اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سومین مولفه قدرت در جمهوری اسلامی فقیه جامع الشرایط و رهبری امت است، ابراز کرد: امروز همگان به این حقیقت معترف هستند که رمز اقتدار و عظمت کشور، رهبری عظیم الشأن انقلاب اسلامی است.

وی رهبری انقلاب را دارای علم مسموع و مطبوع دانست و ادامه داد: امروز رهبری انقلاب به عنوان فقیه جامع الشرایطی که پیش و بیش از همه خود را موظف به صیانت و عمل به ارزش‌های اسلامی می‌داند، راهنما و راهبری هوشیار و بصیرت آفرین بوده که کشور را از بسیاری مشکلات و فتنه‌ها به سلامت خارج کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دشمن شناسی و بصیرت مردم متدین ایران اسلامی را به عنوان چهارمین مولفه قدرت نظام اسلامی معرفی و خاطر نشان کرد: یکی از الطاف الهی به کشور ما برخورداری از مردم هوشیار و با بصیرت است که به خوبی رصد و دیدبانی می‌کنند و به هنگام وارد صحنه می‌شوند که این ضمیر آگاه و بصیر یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتدار نظام اسلامی ایران به شمار می‌رود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پنجمین مولفه قدرت جمهوری اسلامی روحیه آمادگی و ایثار برای دفاع از ارزش‌های الهی است، گفت: اگر دیروز جوانان برای رفتن به جبهه دفاع مقدس از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، امروز برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) از یکدیگر پیشی می‌گیرند و سر از پای نمی‌شناسند؛ اگر در ابتدای انقلاب ارتش ۲۰ میلیونی داشتیم، امروز عقبه نظام ملت ۸۰ میلیونی هستند که تا پای جان از ارزش‌های اسلامی و انقلابی حفاظت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.