مشهد- رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه مردم انتظار حل مشکلات مسکن و بیکاری و کاهش اختلاف طبقاتی را دارند، گفت:‌ مردم با شعار خرید هواپیما مواجه هستند هواپیمایی که برای حقوق نجومی بگیران است و یا به‌دنبال برطرف کردن مشکل ویزا هستند، اینها دغدغه سرمایه‌داران است.

برنامه های دولت مشکلات مردم را مدنظر ندارد/عده ای در کشور الفبای سیاست را نمی دانند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حمید روحانی شامگاه سه شنبه در ویژه‌برنامه پایان فتنه، پایان فریب در مسجد فقیه سبزواری در مشهد اظهار کرد: دولت وعده‌های دروغ زیادی داد و ملت ایران دیگر امروز نمی‌تواند مسائل را باور کند، نه‌تنها تحریم برداشته نشد بلکه تحریم‌ها اضافه شد؛ اشرافیگری را نیز دوباره رواج دادند، نظام اسلامی با ساده‌زیستی حرکت می‌کند اما بار دیگر تجملگرایی و اشرافیگری رواج داده شد.

وی بیان کرد: ملتی دارای استقلال است که روی پای خود بایستد و از مصرف‌گرایی دست بردارد اما متأسفانه در این جریان ضربه سنگینی وارد شد، طبق آمار رسمی ۶ هزار کارتن‌خواب در تهران هستند و بسیاری از مردم قدرت خرید لازم را ندارند و گرانی کمر مردم را خم کرده اما خبردار می‌شویم فلان فرد حقوق میلیونی می‌گیرد و دولت هم دفاع می‌کند.

عده ای در کشور الفبای سیاست را نمی دانند

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: برخی می‌گویند چه تفاوتی میان آمریکا با سایر کشورها وجود دارد؟ این سؤال کسانی است که اصلاً الفبای سیاست را نمی‌دانند زیرا آمریکا یک کافر است و امام نیز چنین نظری داشتند، در این راستا برخی پیشنهاد دادند که شعار «مرگ بر آمریکا» حذف شود، امام زمانی که سخنی را پوچ می‌دید اصلاً آن را جواب نمی‌داد.

روحانی ادامه داد: برخی کفار سر جنگ با اسلام ندارند، اسلام با اینها مشکلی ندارد اما آمریکا دائم در حال تصویب لوایح و قوانین ضد اسلام و ایران است، در تمامی توطئه‌های علیه ایران، آمریکا نقش داشته است. این کشور یک کافر حربی است و با اسلام نمی‌تواند سازش و همزیستی داشته باشد.

وی تأکید کرد: اگر کسی چشم به جان و مال و ناموس آدم داشته باشد باید وی را در خانه راه بدهیم؟ قطعاً کسی چنین کاری نمی‌کند، بعد از رحلت امام که مقام معظم رهبری رسالت ولایت فقیه را بر دوش گرفت، هاشمی رفسنجانی همچنان به‌دنبال مطامع خود بود و می‌خواست رهبری را تحت تأثیر خود قرار دهد اما رهبری با خدا معامله کرده و با تمام وجود پای اسلام و انقلاب و خون شهدا ایستاده است و به‌خلاف خواست اسلام ناب و قرآن کاری انجام نمی‌دهند.

وی افزود: رهبری پیروی راه حسین(ع) و اسلام راستین و امام است و اجازه ندادند آن توطئه خطرناک به جایی برسد و از سوی دیگر مردم بابصیرت در ۹ دی، تیر خلاص را بر قلب فتنه‌گران زدند و این حرکت دشمن را مأیوس کرد و تمام زحمات دشمن را بر باد داد و توطئه چندین ساله آمریکا خنثی شد و دشمن نیز بهت‌زده شد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران گفت: دشمن دست‌بردار نیست و رها نمی‌کند، مقام معظم رهبری بارها در این زمینه هشدار دادند، کتابی آقای سریع‌القلم نوشته و اگر آن را مطالعه کنید متوجه عمق خطر می‌شوید، در این کتاب مسائل به‌نحوی مطرح شده که بدون غرب نمی‌توان به ترقی رسید.

روحانی افزود: این ادامه همان تفکری است که از نوک پا تا فرق سر باید فرنگی شویم و باید با جهان رابطه داشته باشیم تا پیشرفت کنیم، در کتاب «ایران و جهانی شدن» عنوان شده اگر می‌خواهیم جهانی شویم باید اسلامی را پیاده کنیم که با فرهنگ غرب همخوان داشته باشد یعنی اسلامی که محدود به نماز و روزه و عبادت باشد و به سیاست کاری نداشته باشد زیرا جهان غرب دین را از سیاست جدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه براساس این تفکر باید اسلام آمریکایی انتخاب شود تأکید کرد: این کتاب ادامه می‌دهد سخن از استقلال در دهکده جهانی پوچ است و خودکفایی نیز بی‌معنا است و باید با غرب کنار بیاییم، اینها در گام نخست تلاش کردند با آمریکا مذاکره کنند زیرا تصور می‌کردند می‌توانند خواسته‌های آمریکا را پیاده کنند.

هدف آمریکا از مذاکره شناسایی افراد ضعیف النفس و بی تجربه است

روحانی با اشاره به اینکه آمریکا همواره از مذاکره استقبال می‌کند اظهار داشت: هدف آنها از مذاکره در درجه نخست، شناسایی آدمهای ضعیف النفس است، در برجام هم دیدید امروز می‌گویند «اشتباه کردیم»، آمریکا افراد بی‌تجربه را خام می‌کند و فریب می‌دهد و نقشه‌های خود را پیاده می‌کند، علاوه بر این در دل مذاکره دست به شناسایی انسان‌های خائن می‌زند و از آنها به‌عنوان جاسوس در مراکز حساس استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا با نفس مذاکره ملت‌ها را بدنام می‌کند زیرا خودش بی‌اعتبار و بی‌آبرو است و وقتی کشورها با این چهره مخدوش مذاکره می‌کنند به اعتبار خودشان نیز لطمه می‌خورد.

روحانی تأکید کرد: همین که مذاکره کنند و با وزیر ما راه بروند، وزیر ما را بدنام می‌کنند و متأسفانه به خواست خود رسیدند، در زمان مذاکرات تهدید کردند و سخنان درشت به زبان آوردند و در مقابل دولتمردان ما فقط لبخند زدند.

وی افزود: عنوان کردند باید دست از آرمان‌های خود بردارید و به آزادی‌خواهان جهان کمک نکنید و نمایندگان ما نفس نکشیدند و از این طریق دشمن جری شد، راه مذاکره باز شد و برنامه‌ای که فتنه ۸۸ با آن همه توطئه نتوانست در ایران پیاده کند، از طریق مذاکرات و سازش و کرنش در مذاکرات فراهم شد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران با ابراز اینکه وقتی ملت در متن نقشه‌ها و برنامه‌ها نباشد یک بال نظام شکسته می‌شود ادامه داد: نیروهای انقلابی را تندرو خواندند تا از صحنه خارج کنند، از سوی دیگر ملت از متن مذاکرات بی‌خبر بودند و حتی در مواقعی به ملت توهین نیز شد، از سوی دیگر خط امام و رهبری نیز زیر سؤال رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.