روزنامه نیویورک تایمز آمریکا دیروز یکشنبه اولین بار آمارهایی درباره قدرت های هسته ای جهان منتشر کرد که در آن حجم تسلیحات هسته ای این طرف ها اعلام شده است.

سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی در ردیف هشتم قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه نام رژیم صهیونیستی را در ردیف قدرت های هسته ای قرار داد و این در حالی است که این رژیم خود به در اختیار داشتن سلاح هسته ای اعتراف نکرده است، اما نیویورک تایمز حجم تسلیحات هسته ای آنرا ۸۰ مورد عنوان کرد.

این روزنامه در عین حال اعلام کرده است که زرادخانه هسته ای کره شمالی کاملا مخفیانه و محرمانه مانده است، اما کارشناسان بر این باورند که این کشور کمتر از ۱۰ مورد سلاح هسته ای دارد.

نیویورک تایمز در عین حال مدعی شده است که آمریکا و روسیه تا حد زیادی زرادخانه هسته ای خود را در مقایسه با سال های جنگ سرد کاهش داده اند، اما هنوز هم هزاران سلاح هسته ای در اختیار دارند و این در حالی است که ۷ کشور هسته ای دیگر، ‌ زرادخانه های کم حجمی در اختیار دارند.

این گزارش تعداد سلاح های هسته ای روسیه و آمریکا را ۷۰۰۰ مورد یا بیشتر اعلام کرده است که تنها یک چهارم آنها مستقر می شود و بقیه آنها ذخیره می شوند.

این روزنامه حجم تسلیحات هسته ای کشورهای مذکور را بدین ترتیب اعلام کرده است:

۱-     روسیه ۷۳۰۰ سلاح هسته ای.

۲-     آمریکا ۷۰۰۰ سلاح هسته ای.

۳-     فرانسه ۳۰۰ سلاح هسته ای.

۴-     چین ۲۶۰ سلاح هسته ای.

۵-     انگلیس ۲۱۵ سلاح هسته ای.

۶-     هند ۱۳۰ سلاح هسته ای.

۷-     پاکستان ۱۲۰ سلاح هسته ای.

۸-     رژیم صهیونیستی ۸۰ هسته ای.

رژیم صهیونیستی از دهه ۵۰ قرن گذشته سیاست ابهام هسته ای را در پیش گرفته است و حاضر به ارائه آمار و یا حتی اظهار نظر درباره گزارش های خارجی متعدد درباره زرادخانه هسته ای خود نیست و بدون اینکه متحمل تبعات و پیامدهای اعلام رسمی قدرت هسته ای خود شود، به نوعی برای خود توان بازدارندگی ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.