اصفهان-پایداری هوا که با اینورژن یا همان «وارونگی دمایی» همراه است سبب می شود آلودگی ها جابه جا نشده و مشکلات بی شماری را به طور مستقیم و غیرمستقیم به مردم شهرها تحمیل کند.

اصفهان تعداد روزهای پاک زیادی ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آلودگی هوا مسأله ای است که در روزهای سرد زمستان به دلیل وجود پدیده اینورژن پر رنگ تر می شود، مسؤلان اما می گویند روزهای پاک شهر اصفهان نسبت به گذشته بیشتر و آلودگی هوا کمتر شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: با توجه به وضعیت هوای شهر اصفهان که این شهر را جزو شهرهای آلوده کشور قرارداده بود، برنامه جامع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان در سال ۹۰ به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسید و از سال ۹۳ به اجرا درآمد.

حمید ظهرابی افزود: علت مراجعه آمار ما به سال ۹۲ نیز به همین دلیل است که برنامه جامع کاهش آلودگی هوا از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان، کیفیت هوای این شهر نسبت به سال شروع برنامه بهبود قابل توجهی داشته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه شهر اصفهان از نظر تعداد روزهای پاک جزو کلانشهرهایی است که آمار بالایی ندارد، اظهارکرد: تعداد روزهای پاک شهر اصفهان در سال ۹۲ فقط یک روز بوده که این آمار در سال ۹۳  و ۹۴ صفر و برای اولین بار در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری به ۶ روز افزایش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد با تداوم برنامه های کاهش آلودگی هوا تمام روزهای شهر اصفهان پاک و سالم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.