قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم دنیا فریب اشک‌های تمساح برای کودکان حلب را نمی‌خورند و تناقض را در تمام صحنه‌ها و برنامه‌های منافقان می‌بینند، نمونه این تناقض گریه‌ برای کودکان بی‌گناه حلب و گریه نکردن برای کودکان یمن است.

مردم دنیا فریب اشک‌های تمساح برای کودکان حلب را نمی‌خورند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: چهار مورد است که کم آنها نیز زیاد است، زیرا سرایت می‌کنند، آتش یکی از این موارد است.

وی خاطرنشان کرد: مورد دیگر عداوت است، اگر عداوت‌ها از بین نرود، به عداوت خونین تبدیل می‌شود، جنگ جهانی از ترور شروع شد، باید در خانواده و جامعه عداوت را خاموش کرد.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه اعضای بدن انسان به یکدیگر پیوسته است،‌ گفت:‌ اگر آسیب به عضوی وارد شود، به دیگر اعضا منتقل می‌شود، ‌باید درد را هر چند اندک درمان کرد، زیرا سرایت می‌کند.

وی عنوان کرد: ‌فقر نیز مسری است، باید در زمان اندک ریشه‌کن شود، زیرا جامعه غرق در فقر می‌شود، جامعه واحد به هم پیوسته است، اگر جایی آسیب ببیند به دیگر مکان‌ها سرایت می‌کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به آسیب‌های فقر گفت: فقر اقتصادی سبب فقر اخلاقی می‌شود و فقر اخلاقی سبب فقر سیاسی می‌شود، بنابراین مسؤولان جامعه باید آسیب‌های جامعه را در قالب بیماری،‌ فقر و... برچینند تا به مکان‌های دیگر سرایت نکند.

وی یادآور شد: هرچه زمان می‌گذرد بی‌اعتمادی ما نسبت به سیاست حاکم بر جوامع کنونی کمتر می‌شود و بدبین‌تر می‌شویم، سیاست‌های حاکم بر جهان امروز منافقانه و مملو از دروغ و نفاق است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به داستان حلب گفت: این داستان نمونه روشن است، در حلب شکست خوردند و باید جایی جبران کنند، پشت تلویزیون‌ها آمدند، به احتمال قوی مواد اشک‌آور به چشمانشان مالیدند و برای کودکان حلب که بی‌گناه کشته شدند، اشک ریختند.

وی یادآور شد: باید به آنها گفت شما که برای کودکان حلب پس از شکست برای جبران در عالم تبلیغات به پشت تلویزیون گریه می‌کنید، چرا برای کودکان یمن گریه نکردید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: دبیر کل سازمان ملل گفت عربستان سعودی کودک‌کش است، ولی بعدها به واسطه مسائل مالی این را برداشتند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس آمار یونیسف هر هفته هزار کودک در یمن بر اثر بیماری یا بمب‌ها و یا سوء تغذیه می‌میرند، برای این کودکان نیز مقداری اشک بریزد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سیاست حاکم منافقانه و مملو از نفاق است، گفت: نتیجه می‌گیریم نمی‌توان به این سیاست‌ها اعتماد کرد، زیرا مملو از دروغ، حقه‌بازی و نفاق است، نمی‌توانیم باور کنیم، باید قوی باشیم تا حق خود را بگیریم، نمونه آن گریه‌ها برای کودکان بی‌گناه حلب و گریه نکردن برای کودکان بیشتر و بی‌گناه‌تر یمن است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دنیا نیز فهمیده است و مردم دنیا فریب این اشک‌های تمساح را نمی‌خورند و تناقض را در تمام صحنه‌ها و برنامه‌های منافقان می‌بینند و این امر سبب می‌شود حواس را جمع کرده و اعتماد به آنها نداشته باشیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: فردا روز تاریخی نهم دی ماه است و امروز به همین مناسبت اجتماعی در فیضیه برگزار می‌شود، اکنون به واسطه نعمت بارندگی باید شکرگزار خداوند باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.