قزوه با تأکید بر اینکه می توان اهمیت روز ۹ دی را از تذکر های پی در پی رهبر انقلاب اسلامی دریافت، گفت: همه شاعران در این حوزه بصیرت ندارند.

"۹دی" و تذکرهای پی در پی رهبر انقلاب به اهالی فرهنگ/مانند "قلاده‌های طلا" در سینمای ایران بسیار کم است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  علیرضا قزوه شاعر حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: درباره روز تاریخی ۹۹ دی کتاب هایی داشته ام که یکی از آخرین آثارم به مرحله انتشار رسیده است و به طور کلی  سه الی چهار اثر در این زمینه به چاپ رسانده ام.

وی ادامه داد: تصور می کنم به واقعه ۹ دی در عرصه ادبیات و نگارش کتاب، کم پرداخته شده و این موضوع جدی گرفته نشده است در حالی که مسئله ای بسیار مهم است.

این شاعر انقلابی کشورمان تصریح کرد: اهمیت موضوع ۹ دی را از تذکرهای پی در پی که از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شاعران شنیده ایم در می یابیم، که ایشان به صراحت بر جدی بودن این مسئله تاکید کرده اند.

وی همچنین اظهار کرد: من کتاب هایی در جهت خلاف موضوع های مهمی مانند ۹ دی را در بازار کتاب کشورمان ندیده ام اما به هرحال رسانه های خارجی و تلویزیونی آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی، شب و روز ضد موضوعات ارزشمند ما کار می کنند

قزوه یادآور شد: تبلیغات غربی رسانه های خارجی در حالی رخ می دهد که هیچ گونه دفاعی در این زمینه وجود ندارد و موضوع هایی مانند ۹ دی نیز مانند موضوع انقلاب، غریب است.

وی تصریح کرد: در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر باید فعالیت های مختلفی صورت بگیرد تا اهمیت موضوعاتی مانند ۹ دی از یاد نرود البته در حوزه هایی مانند سینما کارهای ارزشمندی تولید شده است مانند فیلم "قلاده های طلا" و فیلم "لکه" که بسیار دیده شدند اما کافی نبودند.

این شاعر عرصه دفاع مقدس همچنین گفت: البته در عرصه هایی مانند عرصه شعر، شاعران به شکل جدی ورود نکرده اند که بخواهند آثاری را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: البته همه دوستان و بزرگان این عرصه به نوعی موضع داشتند و شاعرانی مانند محمد علی مودب، مرتضی امیری اسفندقه، میلاد عرفان پور و عباس بابایی در آثارشان به خوبی موضع خود را بیان کرده اند اما به هر حال همه شاعران چنین بصیرتی را ندارند که بخواهند نگاهی روشن در این زمینه داشته باشند.  

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.