در حالی که انتظار می رفت فدراسیون والیبال ایران با رادوستین استویچف به توافق نهایی دست یابد این مربی قید هدایت تیم کشورمان را زد و عنوان کرد نمی تواند درخواست طرف های ایرانی را به اجرا در آورد.

فدراسیون والیبال واقعیت‌ها را بپذیرد/ گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم ملی کنار رفتند!

به گزارش قدس آنلاین، پیش از اینکه سه شنبه شب رادوستین استویچف، بهترین مربی حال حاضر والیبال بلغارستان و یکی از چهره های مورد توجه در بین بزرگان اروپایی به فدراسیون ایران اعلام کند که دیگر تمایلی به ادامه مذاکره ندارد همین مربی در مصاحبه ای اعلام کرده بود تقریبا به توافق های اصلی با فدراسیون کشورمان دست یافته است اما به ناگاه همه چیز خراب شد.

استویچف بر سر جزییات حاضر به پذیرش خواسته های فدراسیون ایران نشد. او که گزینه سرمربیگری تیم ملی لهستان نیز بود با وجود علاقمندی به هدایت تیم ایران در آخرین لحظات منصرف شد تا یکی دیگر از گزینه های اصلی سرمربیگری تیم ملی ایران کنار برود.

نخستین گزینه ایران آندره آ آناستازی بود. سرمربی مشهور ایتالیایی. او که این فصل البته اوضاع خوبی با تیم گدانسک در لیگ لهستان ندارد با این حال همواره یکی از مشهورترین مربیان والیبال جهان بوده و جالب تر اینکه فدراسیون ایران هم برای چندمین بار او را بعنوان کاندیدای هدایت تیم کشورمان برگزید. البته شرایط آناستازی به سان گذشته بود و مذاکرات با او بی سرانجام ماند.

در کنار آنها فدراسیون ایران یک مربی آرژانتینی را هم کاندیدای سرمربیگری کشورمان کرده بود که او با تیم باشگاهی اش در برزیل ادامه همکاری را تمدید کرد تا همه گزینه های اصلی کنار بروند.

به نظر می رسد حالا در شرایط کنونی، مائورو بروتو سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا دم دست ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت تیم ایران باشد. او بعد از مشکلاتی که با ستاره های اصلی ایتالیا پیدا کرده بود از سمت خود کنار کشید و بعد از آن حتی نتوانست در باشگاهی در ایتالیا به فعالیت بپردازد. بعد از نزدیک به سه سال بیکاری، اکنون فدراسیون ایران بهترین گزینه برای او خواهد بود.

نکته ای که در این شرایط مهم به نظر می رسد واقعیت های موجود است. اینکه فدراسیون کشورمان بدنبال رسیدن به سکو یا رسیدن به چهار تیم برتر المپیک است بسیار مهم به نظر می رسد اما باید پذیرفت مربیان بزرگ و حرفه ای برای رسیدن به این هدف پای برگه ای را امضا نخواهند کرد و قولی در این باره نخواهند داد.

تیم ملی والیبال ایران در یک مقطع حتی خود را به جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی و شش تیم اول قهرمانی جهان نیز رساند اما بعد از آن دیگر نتوانست موفقیت ها را تکرار کند. تیمی که برای همگان پدیده به نظر می رسید، بازیکنان و تاکتیک هایش شناخته شده بودند و حریفان با آنالیز کامل آنها را از کنترل کردند اما در مقابل تیم ایران واکنش خوبی نشان نداد و سیر نزولی را در پیش گرفت.

واقعیت این است که بازیکنان ایران هم از نظر انگیزشی اشباع شده هستند و هم اینکه نسل کنونی از نظر سنی به گونه ای است که دیگر در چهار سال آینده توان حاضر را هم ندارد و عجیب اینکه جایگزین های خوبی برای این نسل وجود ندارد. این موضوعی است که مربیان بزرگ دنیا هم به آن اشراف کامل دارند و برای همین است با درخواست فدراسیون کشورمان کنار نخواهند آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.