منابع در دولت مستعفی یمن اعلام کردند که دولت مستعفی موافقت اولیه خود با ساختار جدید و اصلاح شده نقشه راه صلح سازمان ملل را اعلام کرده است.

موافقت اولیه دولت مستعفی یمن با طرح صلح سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، منابعی در دولت مستعفی یمن اعلام کردند: "دولت یمن" با ساختار جدید و اصلاح شده نقشه راه سازمان ملل برای حل بحران به شکل اولیه موافقت کرده و موافقت رسمی خود را بعد از دریافت این طرح اعلام خواهد کرد.

این منابع تأکید کردند: اصلاحات مذکور براساس نتایج نشست‌های وزرای خارجه عربستان، آمریکا، انگلیس و امارات در ریاض انجام شده و با اصول سه‌گانه یعنی عقب‌نشینی حوثی‌ها از شهرها، تحویل سلاح و حل سیاسی هماهنگ است.

عبد ربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن پیشتر با پیشنهادات جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای حل بحران یمن مخالفت و بر لزوم اهتمام به طرح شورای همکاری خلیج فارس، نتایج مذاکرات ملی و قطعنامه‌های شورای امنیت در هرگونه طرح صلحی تأکید کرده بود.

اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن پیشتر نقشه راهی را برای حل بحران یمن ارائه کرد که با مخالفت دولت مستعفی یمن مواجه شد.

براساس این طرح معاون توافقی برای رئیس‌جمهور یمن انتخاب می‌شود که این معاون وطیفه تشکیل دولت را برعهده داشته و تمامی اختیارات رئیس‌جمهور به وی منتقل خواهد شد. منصور هادی نیز به عنوان رئیس‌جمهور مستعفی تا زمان برگزاری انتخابات جدید در سمتش باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.