"خاخامیت بزرگ" به عنوان نهاد دینی رسمی اسرائیل، برای اولین بار تعدد زوجات را جایز شمرده و یهودیان را تشویق به این کار می کند. این در حالی است که تعدد زوجات در آیین یهود و حتی قانون اسرائیل ممنوع می باشد.

خاخام های یهودی برای اولین بار تعدد زوجات را جایز دانستند، اما چرا؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دادگاه عالی دینی که ریاست آن را شلومو عمار خاخام ارشد شرقی سابق بر عهده دارد، تعدد زوجات برای مردان یهودی را به بهانه اینکه این کار موجب تقویت جایگاه یهودیان در نبرد جمعیتی با فلسطینیان خواهد شد، جایز دانسته است.

منبع مذکور فاش کرد که یک جمعیت دینی یهودی که خود را "خانه یهودی خالص" نامگذاری کرده است، زنان یهودی را به موافقت با تعدد زوجات تشویق می کند تا بدین گونه جمعیت یهودیان از فلسطینیان بیشتر شود.

الماز منگستو خبرنگار صهیونیست که این گزارش را تهیه کرده است، می افزاید که جمعیت دینی مذکور که وابسته به جریان دینی صهیونیزم است، کافه ای را در شهر بیت یام در شرق تل آویو راه اندازی کرده و در آنجا زنان جوان و مردان متاهل را جمع کرده و آن ها را به تعدد زوجات تشویق می کند.

منگستو از یکی از این دیدارها نیز که طی آن یک مرد متاهل 54 ساله و زنی 31 ساله در این کافه کنار هم نشسته و در این باره سخن می گویند، ویدیویی تهیه کرده است.

در این گزارش آمده که نمایندگان جمعیت "خانه یهودی خالص" خاخام شلومو را راضی کرده اند تا تعدد زوجات را برای یهودیان به رغم مخالفت آیین یهود و قانون اسرائیل با آن، جایز اعلام کند.

منگستو همچنین می گوید که خاخام عمار عنوان کرده است که افزایش جمعیت یهودیان نیازمند یک اجتهاد فقهی جدید است و بر همین اساس تعدد زوجات را جایز اعلام کرده است.

او مصاحبه ای را با یکی از خاخام های عالی رتبه که جمعیت مذکور را اداره می کنند، انجام داده که طی آن این خاخام می گوید چرا ما نیز همانند مسلمانان عمل نکنیم؟ آن ها با چندین زن ازدواج می کنند و همین مساله موجب افزایش جمعیت آنان شده است. وی تصریح کرد که خاخام های مذکور گفته اند که تعدد زوجات باید در میان یهودیان ترویج شود.

از این تحقیق چنین بر می آید که بیشتر زنانی که پذیرفته اند همسر دوم مردان متدین و مذهبی باشند، زنانی هستند که قبلا لائیک بوده و جدیدا آیین یهود را پذیرفته اند.

این گزارش می افزاید که زنان برخی از مردانی که درپی ازدواج دوم برامده اند نیز در دیدارهایی که این مردان در کافه مذکور با زنان جوان به منظور ازدواج با آن ها داشتند ، حضور داشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.