بیرجند- استاندارخراسان جنوبی گفت: افزایش سهم دهیاری ها و شهرداری ها از ارزش افزوده و عوارض و تصویب قانون مربوطه از دیگر مواردی است که در جهت کمک به دهیاری ها وشهرداری های شهرهای کوچک به انجام رسیده است.

ساختمان های روستایی را در برابر حوادث طبیعی بیمه می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سید علی اکبر پرویزی، ظهر چهارشنبه در همایش رؤسای شوراها و دهیاران شهرستان قاینات اظهار داشت: کاهش تصدی گری و واگذاری امور به بخش خصوصی از مهمترین سیاست ها و برنامه های کاری است که در دولت تدبیر و امید طی سه سال اخیر به طور جد مورد توجه قرار گرفته است.

وی به حمایت دولت از شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: حمایت دولت از شوراهای اسلامی اقدامی اعتقادی و قلبی است به همین منظور در سه سال اخیر حمایت های بی بدیلی از سوی دولت از شوراهای اسلامی شهر و روستا به انجام رسیده است.

استاندارخراسان جنوبی داشتن صداقت با مردم را مورد تاکید جدی قرار داد وافزود: شهرداران، بخشداران و دهیاران به عنوان مسئولین محلی که بیشترین ارتباط را با مردم و بدنه اجتماعی دارند باید در گفتار و رفتار یکسان عمل کرده و در صورتیکه خواسته ای از مردم با امکانات و مقدورات اداری و منابع در اختیار امکان پذیر نیست با صداقت به مردم گفته شود.

وی با بیان اینکه مردم همواره بهترین و بزرگترین پشتیبان نظام وانقلاب بوده اند گفت: زمانیکه آنها صداقت در رفتار و گفتار مسئولان را مشاهده کنند، قطعاً همراهی و همکاری لازم را برغم کمبود منابع و امکانات خواهند داشت همانگونه که تاکنون نیز بارها این امر را به اثبات رسانده اند.

پرویزی حفظ و تقویت اعتماد عمومی را مورد تاکید قرار داد وافزود: مسئولین محلی در شهرستان ها و روستاها از دادن وعده هایی که ممکن است امکان تحقق آنها درآینده وجود نداشته باشد پرهیز کنند چرا که این امر موجب ایجاد بی اعتمادی عمومی در جامعه خواهد شد.

وی بر حل مشکلات در حوزه شهرستان ها از سوی فرمانداران و بخشداران و دهیاران تاکید کرد و ادامه داد: مسئولین ذی ربط مسائل و مشکلات شهرستانی را تا حصول نتیجه و با تمامی توان مورد پیگیری قرار دهند و نتیجه اقدامات انجام شده را نیز گزارش نمایند.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه دولت اعتقاد دارد کار را باید به مردم واگذار کرد ادامه داد: دولت یازدهم معتقد است کار دولت، سیاست گذاری، برنامه ریزی و ترسیم مسیر آینده است؛ از اینرو نباید با تصدی گری و بنگاه داری این امور را خدشه دار کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت در سه سال اخیر کمک های بسیار خوبی به دهیاران وشهرداری های کوچک به انجام رسانده است، افزود: در صورت شروع طرح های عمرانی کوچک از سوی دهیاری ها این آمادگی از حیث ارائه کمک ها و مساعدت های لازم به دهیاران وجود دارد.

 پرویزی با بیان اینکه تمامی دهیاران تمام وقت استان تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار گرفتند، افزود: بناداریم تمامی ساختمان های روستاهای استان را نیز در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله، طوفان، آب گرفتگی و موارد مشابه تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهیم که باتوجه به حادثه خیز بودن این استان می تواند کمک شایان توجهی به روستاها باشد.

 استاندارخراسان جنوبی  با بیان اینکه دولت در زمینه آبرسانی روستایی اقدامات مناسبی صورت داده است، افزود: در بحث اشتغال روستائیان نیز در برنامه ششم توسعه پیش بینی های مناسبی صورت گرفته است.

پرویزی، به خشکسالی های چندین ساله در استان اشاره کرد وادامه داد: با توجه به این امر و کاهش منابع آبی استان لازم است تا دهیاران، شوراهای اسلامی و بخشداران نیز اقدامات و برنامه ریزی های جدی تری در زمینه استفاده از روش های نوین آبیاری و توسعه کشت های گلخانه ای به انجام برسانند.

وی به برگزاری جلسه شورای عالی آب به ریاست معاون اول رئیس جمهوری با دستور کار انتقال آب از دریای عمان به استان های شرقی و مرکزی کشور خبر داد و افزود: امیدواریم در این جلسه تصمیمات خوبی برای انتقال آب به استان خراسان جنوبی نیز اتخاذ گردد.

وی به لایروبی قنوات به منظور بهره گیری بهتر از منابع آبی استان تاکید کرد وادامه داد: این کار باید با بررسی های دقیق کارشناسی و دارا بودن توجیهات لازم اقتصادی به انجام برسد تا بتوان در زمینه استفاده بهتر از منابع آبی در حوزه قنوات اقدامات بهتری به انجام رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.