خرم آباد- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از اصلاح شدن دستورالعمل نحوه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان خبر داد.

روند رو به رشد صادرات کالاهای غیر نفتی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان بیان کرد: در سال های گذشته شرایط بسیار سختی را در حوزه صادرات داشتیم و در حالی که فرصت های مناسبی برای توسعه صادرات غیر نفتی و ورود به بازارهای جدید داشتیم اما به دلایل مختلفی نتوانستیم آنگونه که باید و شاید از این فرصت ها استفاده کنیم.

حسین سلاحورزی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود توافقات دو جانبه و چند جانبه با کشورها، گفت: در بحث تجارت بین الملل توافقات دو جانبه و چند جانبه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و سال های سال به این موضوع بی توجهی شده، با این وجود از ابتدای دولت یازدهم با درک درست نسبت به صادرات اقداماتی صورت گرفت و دولت توفیقاتی داشته که بحث برجام و بازپس گرفتن سهمیه نفت از مهمترین آنها بوده است.

 وی عنوان کرد: در حوزه بهبود فضای کسب و کار قدم هایی برداشته شده، به عنوان نمونه در هفته های گذشته با تلاش صورت گرفته دستورالعمل نحوه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان اصلاح شد.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد ادامه داد: برای ادامه روند صعودی صادرات استان باید بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و حاکمیت با برنامه ریزی ویژه حرکت کرده و در صورتی می توان به اهداف تعیین شده دست یافت که تولیدمان صادرات محور باشد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.