عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بحران بی‌سابقه گرسنگی در آمریکا گفت: ۴۰ سرمایه‌دار به اندازه ۱۷۰ میلیون آمریکایی ثروت دارندو ۵۰ درصد طبقات فقیر امریکا فقط ۲ درصد ثروت در این کشور را دارند.این تصویری از بهشت سرمایه‌داری است.

فقر و گرسنگی نتیجه بهشت سرمایه‌داری در غرب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،حسن رحیم‌پور ازغدی عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «بزرگداشت مبارز انقلابی فیدل کاسترو» که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: چیزی که کوبا را مطرح کرد این بود که یک کشور کوچک در کنار کشور آمریکا و در تیررس مطلق نظامی آن مقاومت کرد و چند دانشجو سلاح به دست گرفته و نظام را ساقط و در برابر شدیدترین تحریم ها مقاومت کردند.

ازغدی به اشاره به وجه اشتراک انقلاب دینی ایران با چهره کاسترو به عنوان چریک‌های چپ جهان در چند دهه قبل از انقلاب، خاطرنشان کرد: تعبیر مقام معظم رهبری کاملا بیانگر وجه مکتبی حمایت انقلاب اسلامی از تمام جنبش‌های ضد آمریکایی و ضد استکباری است. ایشان فرمودند که جمهوری اسلامی ایران هر مبارزه و ایستادگی در برابر استکبار و به ویژه آمریکا در سراسر جهان را بر حق دانسته و ایران خود را شریک می‌داند.

وی گفت که مردم ایران به مردم کوبا علاقه دارند و این به دلیل ایستادگی مردم کوبا در برابر زورگویی‌های آمریکا است و ایران به دلایل قرآنی و سنت پیامبر و اهل بیت وظیفه داریم از مستضعفین جهان حمایت کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بعد از فروپاشی شوروی و بلوک شرق، کمونیسم به عنوان یک مدعی جهانی از صحنه بین المللی حذف شد و کمونیسم با بعد ماتریالیسمی خود تبدیل به یک جنبش جهانی دیگر نخواهد شد.اما آنکه برای سوسیالیستی و برابر طلبی و مبارزه با شکاف‌های طبقاتی مطرح شد و در هر کشور به یک رنگی درآمد این ملازمه‌ای با ماتریالیسم ندارد.

وی با بیان اینکه حساب مارکسیسم‌های قبل و بعد از انقلاب از یکدیگر جدا است افزود: مارکسیسم‌های ضد شاه قبل از انقلاب اغلب از خانواده های مذهبی بوده و حتی برخی از آنها از فرزندان روحانی بودند. آنها با اسلام شیعی آشنا نبودند و تنها متونی که در دسترس داشتند متون مارکسیسم بود.مارکسیسم به عنوان یک وجه انقلابی سوسیالیسم مطرح بود و هرکسی برای مارکسیسم بودن باید ابتدا ماتریالیسم می‌شد و یا ادعا می‌کرد من ماتریالیسم هستم ولی اشراف کافی به مبانی ماتریالیسم نداشتند.مسئله اصلی این بود که دنبال برابری اقتصادی و سیاسی بودند و راه دینی و مذهبی برایش پیدا نمی‌شد یا نمی‌شناختند.

ازغدی با طرح این سوال که مذهبی که در آمریکای لاتین وجود داشت چه مذهبی بود اظهار کرد:کلیسا و پاپ همگی کنار استثمارگران ایستادند و فرهنگ کلیسا قائل به تفکیک دین و سیاست است. در این وضعیت جنبش عمیقا دینی ضد استکبار در آنجا راه افتاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:  در چنین جامعه‌ای تمام کشورهای آمریکای لاتین توسط کمپانی‌های صهیونیستی آمریکایی و به بهانه کشف قاره آمریکا، غارت شدند در حالی که اسناد نشان می‌دهد 4 قرن قبل از آنها دریانوردان و تاجران مسلمان با قاره آمریکا رابطه تجاری داشتند.

وی با بیان اینکه یک دو قطبی بین پاپ و مارکس در جامعه آمریکا شکل گرفت افزود: می‌گفتند یا باید مارکسیسم بوده و دنبال برابری باشید و یا از پاپ پیروی کنید و از برابری و عدالت بگذرید و این دو قطبی تا چند دهه بر تمام جهان حاکم بود.

ازغدی با اشاره به نامه امام(ره) به گورباچف خاطرنشان کرد: امام در آن نامه فرمودند در دام نظام سرمایه داری غرب نیفتید و اگر تاکنون آمریکا و نظام سرمایه‌داری به شما القا می‌کردند که مشکل شما از اقتصاد بوده است ولی من به شما می‌گویم مشکل شما در ماتریالیسم بوده و اینطور فکر نکنید که مجبور هستید بین کمونیسم و سرمایه‌داری آمریکا یکی را انتخاب کنید و یک خط سومی وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی می‌گفتند شوروی از آمریکا خطرناکتر است چرا که شوروی‌ها ضد دین هستند، در حالیکه حضرت امام(ره) فرمودند اینطور نیست و اسناد لانه جاسوسی این موضوع را اثبات کرد.

وی با اشاره به اینکه با چه استدلالی باید در برابر نظام لیبرال سرمایه‌داری غرب ایستاد تصریح کرد: غرب وعده بهشت روی زمین را داد .غرب با این مفهوم مذهب را به عنوان دارویی شخصی برای تحمل سختی ها نشان دادند.

ازغدی با بیان اینکه مارکسیسم،سرمایه داری و پاپیسم همگی به این نتیجه رسیدند که دین برای عدالت نیامده و کاری به آن ندارد افزود: تنها راه برای جوانانی که می‌خواستند در برابر بی عدالتی بایستند سوسیالیسم و مارکسیسم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در ایران هم قبل از انقلاب اسلامی همینطور بود و تنها راه سوسیالیسم و مارکسیسم بود در حالی که اسلام انقلابی و سیاسی درست معرفی نشده بود.بنابراین من حساب مارکسیسم‌های قبل و بعد از انقلاب را جدا می‌دانم.

وی تصریح کرد: نظام لیبرال سرمایه‌داری می‌گفت ما پایان تاریخ هستیم و  سرمایه‌داری شکست کمونیست را به معنای درست گویی سرمایه داری نشان داد و می‌گفت دین هم باید به عنوان دکور صحنه باقی بماند.

ازغدی با اشاره به بی‌نتیجه ماندن بهشت سرمایه داری غرب در زمان حاضر افزود: از هر 6 امریکایی و در بعضی ایالات از هر 5  آمریکایی یک نفر گرسنه است.از هر 4 کودک آمریکایی یک کودک با ژتون غذایی زندگی میکند.42 درصد زنان بیوه آمریکایی مجبور به دریافت ژتون غذایی هستند.بیش از 100 میلیون آمریکایی زیر خط فقر یا در اطراف آن هستند.40 سرمایه‌دار بزرگ دنیا به اندازه 170 میلیون آمریکایی ثروت دارند و 50 درصد طبقات فقیر آمریکا تنها 2 درصد ثروت آمریکا را دارند. یک سوم مردم آمریکا به دلیل فقر مادی به پزشک مراجعه نمی‌کنند و برخی دیگر توان خرید داروهایی که پزشک تجویز می‌کند را ندارند و این بهشت سرمایه داری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: علت رای آوری ترامپ این است که جز صحبت‌های وی این بود که با پول خرج شده برای جنگ های آمریکا میتوان 2 بار آمریکا را ساخت.پدیده گرسنگی تاکنون اینقدر در آمریکا بحرانی و بی سابقه نبوده است!

وی با بیان اینکه تا پیش از این دو وعده به بشر داده شد، یکی سرمایه‌داری و یکی هم مارکسیسم و  قبل از انقلاب تمام مبارزین جهان مجبور بودند بین اینها یکی را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: عصر جدید رسید و دینی مطرح شد که به دنبال آزادی و عدالتخواهی بود و آرمان آن نجات انسان است.

ازغدی افزود: این دین سازشکار و محافظه‌کار نیست و حسین بی علی (ع) را دارد، طبقاتی و ظالمانه نمی‌اندیشد و علی بن ابی‌طالب(ع) را دارد و نسبت به آینده جهان مایوس نیست و مهدی موعد (عج) را دارد.این دین معتقد است مهدی (عج) و مسیح خواهند آمد و ما منتظر جامعه جهانی هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه چگونه در عصر پسا سرمایه‌داری و پسا مارکسیست جبهه متحد ضد سرمایه‌ داری شکل می‌گیرد و چگونه  برای کاسترو و چه‌گوارا ادای احترام کنیم، تصریح کرد: قرآن میفرماید دفاع کنید از مظلوم حتی اگر مشرک باشند و میفرماید خداوند شما را نهی نمی‌کند.در زمانی که پیامبر در مدینه بود و مکه دست مشرکین بود درحالیکه مکه ضد اسلام و در قحطی شدید بود. پیغمبر دستور ارسال محموله‌های غذایی را داد.

وی افزود:قرآن کریم می‌فرماید همه کسانی که کمک میخواهند و به آنها ظلم شده و نمی‌توانند از خود دفاع کنند این حق را دارند که فریاد کمک خواهی بزنند.ملت های ستم کشیده حق اعتراض و فریاد دارند.نکوهش و اعتراض به ملت‌هایی کنید که ستم به بشریت می‌کنند و در زمین به ناحق تجاوز می‌کنند.

ازغدی با اشاره به آیات و احادیث خاطرنشان کرد:کلام خداوند این است که همه چیز متعلق به خداوند است و ما در برابر آن مسئول هستیم.در آیه «یاایها الذین امنوا انفقوا من ما اخرجکم لکم من الارض» می‌فرماید محدوده‌ای در اختیار تو داده شده به اندازه خودت و خانواده ات بردار و بقیه را برای دیگران انفاق کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: پیامبر می فرماید بخورید همه باهم و پراکنده نشوید.سر سفره غذا تنها تنها نخورید و پراکنده نشوید.

وی افزود: امام علی (ع)  می فرماید : هرچه را که بیشتر میخواهید زودتر از آنها دل بکنید و آنها را به فقرا ببخشید و نپرسید که آیا آن فقیر هم‌مذهب ما هست یا نیست.«لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون» از آنچه بیشتر دوست دارید دل بکنید! عصر حاضر عصر چنین دینی، عدالتخواهی و برابرطلبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.