مشهد- نماینده دیوان وقف شیعی عراق گفت: خدمت به زائران آستان‌های مقدس، هدف واحد بسیاری از مدیران این اعتاب به شمار می‌آید که این امر مستلزم هماهنگی و همکاری‌های گسترده و ارزشمند است.

خدمت به زائران هدف واحد آستان‌های مقدس است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر موسی خلخالی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی «نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام» با حضور نمایندگان برجسته‌ آستان کاظمین، آستان حرم حضرت رقیه(ع)، آستان جمکران، آستان حرم حضرت معصومه(ع) در جوار بارگاه منور رضوی اظهار کرد: عتبات مقدس عراق تلاش دارند تا با آستان قدس رضوی و نیز سایر عتبات مقدس ارتباطی محکم و دیرینه برپا کنند تا تمامی زائران بتوانند از این فضای منور بهره‌مند شوند.

معاون تولیت دیوان وقف شیعی عراق بیان کرد: این همکاری نیازمند تعاملات و هماهنگی‌های بسیاری است تا گام‌های ارزشمندی برای خدمت به زائران آستان‌های مقدس در آینده‌ای نزدیک برداشته شود.

وی عنوان کرد: زمینه‌های بسیاری برای خدمت به زائران در آستان‌های مقدس عراق وجود دارد که این امر پس از سقوط صدام بیش از پیش برای ایجاد روابط مسالمت‌آمیز و برداشتن اقدامات متنوع و اساسی فراهم شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از این زمینه‌ها در نخستین کنفرانس مربوط به اعتاب مقدسه جهان اسلام مطرح شد و مورد واکاوی قرار گرفت تا آنان با شناسایی این موارد بتوانند به اقدامات مختلف در این راستا بپردازند.

دکتر خلخالی با اشاره به شرایط پس از سقوط صدام ادامه داد: شرایط کنونی زمینه همکاری‌های گسترده و تعاملات فراوانی را فراهم کرده که تمامی مدیران باید بر این امر مهم اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: در نخستین نشست تلاش شد، تفاهم‌نامه‌هایی میان عتبات مقدس امضاء شود تا آنان بتوانند از فضای موجود بهره‌مند شده و نهایت همکاری را داشته باشند.

وی افزود: در نشست پیشین گام‌های بسیاری برداشته شده و تلاش شد تا تمامی اعضای حاضر در این هم‌اندیشی در راستای تحقق آراء، نظریات و ابعاد فکری گوناگون اهتمام ورزند و نیز آن را در دستور کار قرار دهند.

معاون تولیت دیوان وقف شیعی عراق با اشاره به خصوصیات برگزاری نشست بعدی در عراق عنوان کرد: باید این برگزاری همراه با ایجاد تدابیر ویژه از سوی مرجعیت دینی عراق، با راهنمایی و پرچمداری ایشان و نیز اهتمام به دیدگاه و نظر زائران و جایگاه شیعیان در این کشور صورت پذیرد.

وی ادامه داد: برگزاری این مجموعه جلسات در عراق نیازمند توافق است و ما علاقه مندیم که پرچمدار این توافق در جهان باشیم که لازمه آن ایجاد هماهنگی از سوی تمامی آستان‌های مقدس به شمار می‌آید.

دکتر موسی خلخالی ادامه داد: این فعالیت‌ها موجب شده تا بهره‌مندی بسیاری از زائران را از این مکان مقدس فراهم سازیم و طرح‌های مختلفی برای ارائه خدمات مطلوب به این گروه از زائران در آینده نزدیک ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.