رئیس فدراسیون شطرنج از تامین بودجه لازم برای بخش اول هزینه میزبانی ایران در رقابت های قهرمانی زنان جهان و واریز آن به حساب فیده تا پایان سال میلادی جاری خبر داد.

۳۰۰ هزار دلار هزینه میزبانی ایران تا پایان سال میلادی به حساب فیده واریز می شود

مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با قدس آنلاین در مورد اینکه «آیا ۵۴۰ هزار دلار هزینه میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی شطرنج زنان جهان که باید به حساب فدراسیون جهانی این رشته (فیده) واریز شود، تامین شده است و این مبلغ تا چه زمان در اختیار مسئولان فیده قرار می گیرد؟»، توضیح داد.

وی اظهارداشت: البته قرار نیست ۵۴۰ هزار را به طور کامل و یکجا به حساب فیده واریز کنیم. بیش از نیمی از این مبلغ که معادل ۳۰۰ هزار دلار می شود باید تا پیش از آغاز مسابقات در تهران به حساب فیده واریز شود. از طرف فدراسیون جهانی این مهلت به ما داده شده بود که مبلغ موردنظر تا ۲۵ آذرماه در اختیارشان قرار دهیم اما به خاطر نداشتن بودجه کافی نتوانستیم آن را تامین کنیم. 

رئیس فدراسیون جهانی با بیان اینکه طی این مدت مسئولان فیده هر روز به صورت تلفنی پیگیر موضوع و هزینه میزبانی ایران بودند، گفت: برای تامین بودجه لازم برای میزبانی مسابقات قهرمانی زنان جهان، رایزنی هایی با وزارت ورزش داشتیم که نتیجه آن کمک ۳۰۰ میلیونی این وزارتخانه بود. این مبلغ دو روز پیش به دستمان رسید اگرچه خیلی کمک حالمان نیست طوریکه بخش کمی از کل هزینه میزبانی را تامین می کند. 

پهلوان زاده همچنین تاکید کرد: ۳۰۰ میلیونی که وزارت ورزش در اختیار فدراسیون شطرنج قرار داده است، ۱۵ درصد کل هزینه میزبانی است که باید به فیده پرداخت کنیم یعنی ۱۵ درصد از مبلغ ۵۴۰ هزار دلار را تامین می کند، با این پول می توانیم کمتر از یک سوم پولی که در قالب بخش اول (۳۰۰ هزار دلار) باید در اختیار فیده قرار دهیم را تامین کنیم. با این حال باید از وزارت ورزش به خاطر توجهی که به فدراسیون شطرنج داشت، تشکر کنیم. 

رئیس فدراسیون شطرنج در مورد اینکه بخش باقی مانده بودجه لازم برای تامین هزینه میزبانی چگونه تامین خواهد شد، گفت: با اسپانسرهای زیادی صحبت کرده ایم که یکی دو تا از آنها هم برای همکاری با فدراسیون شطرنج اعلام موافقت کرده اند. از طریق این اسپانسرها بودجه لازم برای میزبانی که البته کم هم نیست را تامین می کنیم. 

مهرداد پهلوان زاده گفت که قطعا تا زمان اتمام سال میلادی جاری ۳۰۰ هزار دلار بابت بخش اول هزینه میزبانی ایران به حساب فدراسیون جهانی شطرنج واریز خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.