۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 488102

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه قدس در اکتبر سال ۲۰۱۵ تاکنون ۹ هزار و ۹۲۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

بازداشت حدود 10 هزار فلسطینی

قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بخش مطالعات و مستند سازی هیات امور اسرا و آزادگان امروز چهارشنبه در بیانیه ای تصریح کرد که در این مدت نظامیان صهیونیست ۲ هزار و ۸۸۴ کودک و نوجوان کمتر از ۱۸ سال را بازداشت کرده اند که ۲۹ درصد مجموع بازداشت شدگان را تشکیل می دهند.

همچنین در بازه زمانی مذکور در مجموع ۲۶۲ زن و دختر فلسطینی به اسارت نظامیان صهیونیست درآمده اند.

در رابطه با بازداشت بر اساس منطقه جغرافیایی نیز این بیانیه آورده است که ۶ هزار و ۲۹۷ فلسطینی در کرانه باختری ( ۶۳.۵ درصد از مجموع بازداشت شدگان)، ۳ هزار و ۱۹۲ نفر در قدس ( ۳۲.۲ درصد از مجموع بازداشت شدگان)، ۲۵۰ نفر در باریکه غزه (۲.۵ درصد بازداشت شدگان) و ۱۸۱ نفر نیز در فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ (۱.۸ درصد از مجموع بازداشت شدگان) بازداشت شده اند.

عبدالناصر فروانه حقوقدان فلسطینی تاکید کرد که تمامی کسانی که تجربه بازداشت در زندان های رژیم صهیونیستی را داشته اند، به شیوه های مختلف مورد شکنجه و آزار و اذیت جسمی و روحی قرار گرفته اند و به بدترین شیوه ممکن با آن ها برخورد شده است.

فروانه تصریح کرد که دشمن صهیونیستی از زمان آغاز انتفاضه قدس در اکتبر سال ۲۰۱۵ بازداشت فلسطینیان را به شیوه بی سابقه ای شدت بخشیده است و در این بین هیچ یک از اقشار و طیف های جامعه فلسطین حتی کودکان و زنان نیز مستثنی نبوده اند.

وی اظهار داشت که بازداشت گسترده فلسطینیان و تجاوزات و جنایت های بی شمار رژیم صهیونیستی که معمولا آثار و پیامدهایی منفی بر افراد و جامعه فلسطین داشته است، به هیچ وجه نتوانسته سد راه انتفاضه شده و فلسطینیان را از ادامه مبارزه و مقاومت بازدارد.

عبدالناصر فروانه خواستار بررسی بیشتر خطرات بازداشت گسترده فلسطینیان و عواقب و پیامدهای منفی آن بر افراد و خانواده ها در جامعه فلسطین شد.

بر اساس گزارش های مراکز حقوقی رسمی فلسطین و نهادهای فعال در زمینه امور اسرا، هم اکنون بیش از ۷ هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که در این بین ۶۴ زن، ۱۳ دختر جوان و ۷۰۰ کودک دیده می شود و ۷۰۰ نفر هم تحت بازداشت موقت هستند و هنوز محاکمه نشده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.