تبریز- عضو خبرگان رهبری گفت: برخی در حالی مساله رفع حصر را مطرح می کنند که به عقیده صاحب نظران اگر اینها محاکمه شوند مجازاتشان شدیدتر خواهد بود.

سران فتنه در صورت محاکمه مجازاتشان سنگین‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری ظهر پنج شنبه در همایش بصیرت‌ و میثاق امت با ولایت در تالار مصلی اعظم امام خمینی(ره)  ضمن یادآوری شکل گیری حماسه ۹دی به منظور خاموش کردن فتنه دشمنان در سال ۸۸ که چند ماهی کشور را دچار آشوب کرد، اظهار داشت: فتنه در قرآن به واسطه قراین و شواهد موجود معانی متعددی دارد؛ مثلا در سوره عنکبوت به معنی آزمایش، در سوره اعراف به معنی فریب و در سوره انفال به معنای بلا و عذاب آمده است که می فرماید هنگام وقوع فتنه، تر و خشک با هم می سوزند.

وی افزود: درجاهایی نیز فتنه به معنی شرک، اضلال، شکنجه و غیره استعمال شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جوانب فتنه ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ را می توان به عنون آزمایش الهی قلمداد کرد که نشان داد چه کسانی دنبال بیگانگان و امریکا هستند و چه کسانی پیرو ولایت اند.

وی یادآور شد: فتنه همچنین موجب آزار و اذیت اصناف، بازاریان و مردم شد و فریب نیز در این جریان بسیار روشن بود و شیطان بزرگ یعنی امریکا در آن دخالت مستقیم داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قراین و شواهد فراوان دخالت آمریکا و انگلیس در فتنه، تاکید کرد: از سالها پیش برنامه ریزی می کردند تا نافرمانی مدنی را در ایران به اجرا گذاشته و انقلاب و نظام را براندازند که این بهانه در انتخابات ۸۸ محقق شد و یکی از ویژگی های اصلی این فتنه، دخالت بیگانگان بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه رهبر در هفت سال پس از انتخابات ۸۸ تاکنون در سخنانشان بیش از ۱۰۰بار  فتنه را یادآوری کرده اند، خاطرنشان کرد: علت منفجر شدن مردم در ۹ دی و ماندگار شدن این حماسه به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها اهانت فتنه گران به ارزش های مذهبی بخصوص مکتب عاشوراست.

وی افزود: عامل دوم بی اهمیت نشان دادن نقش مردم در انتخابات بود که به جای پذیرش قانون، سیزده میلیون فاصله آراء را انکار کردند.

شبستری یادآور شد: علاوه بر این هدف قرار دادن ولایت فقیه توسط فتنه گران و حمایت علنی بیگانگان از آنان، صبر مردم را لبریز کرد و حماسه ۹ دی رخ داد.

وی ادامه داد: معلوم بود که فتنه گران و فریب خوردگان داخلی ملت ایران را خوب نشناختند در حالی که امام فرموده بودند من معتقدم ملت ایران بهتر از انصار و یاران در زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) هستند.

شبستری اظهار داشت: در زمان امام علی(ع) دیدیم مردم چگونه نافرمانی کردند در حالیکه مردم ایران چه حماسه ها و فداکاری هایی که در جبهه ها خلق نکردند.

وی با اشاره به سخن امام که فرموده بودند این روحیه انقلابی مقطعی نیست و ادامه خواهد داشت افزود: مردم ما در ۹ دی ثابت کردند که پایبند به میثاقشان با انقلاب و ولایت هستند و به نظر من هشت و ۹ دی انقلاب سوم بود.

وی با بیان اینکه استکبار بارها دشمنی اش را با انقلاب اسلامی نشان داده و توطئه ها و تهدیدهای بسیاری را بر علیه ایران بکار برده است خاطرنشان کرد: نقض برجام نیز عملا طینت آمریکا و بدعهدی آنها را ثابت کرد اما عده ای پیش بینی رهبر انقلاب را باور نمی کردند ولی اکنون که نقض برجام اتفاق افتاده است اظهار تمایل و اعتماد دوباره برخی ها به آمریکا بی وفایی است.

شبستری افزود: برای یک عده ای قضیه روشن نشده است و هنوز صحبت از مذاکره به میان می آورند در حالیکه تیم مذاکره کننده و آقای ظریف خود اظهار نمودند که در اعتماد به آمریکا و جان کری اشتباه کردند.

وی ادامه داد: برخی در حالی مساله رفع حصر را مطرح می کنند که به عقیده صاحب نظران اگر اینها محاکمه شوند مجازاتشان شدیدتر خواهد بود. لذا بهتر است حرفهایی چون رفع حصر مطرح نشود و با این کار ذهن مردم را مشوش نکنند و به جای آن سران فتنه را به توبه دعوت نمایند.

وی به اهمیت گزینش اشاره کرد و گفت: مسئولین در مساله گزینش ها با دقت عمل نمایند تا مبادا عناصر فتنه به نهادها نفوذ کنند همانطورکه رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این موضوع هشدار داده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: ما به رهبرمان اعلام می کنیم همان هایی که ۲۹ بهمن را رقم زدند همچون آن زمان در صحنه و گوش به فرمان شما هستند و مبارزه با فتنه گران را ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.