سارا خادم الشریعه با عملکردی که در رویدادهای اخیر داشته، در شطرنج بانوان ایران تاریخ ساز شده در حالیکه می گوید خودم تصور نتیجه ای که در قطر به دست آوردم را نداشتم.

گفتگوی قدس آنلاین با بانوی تاریخ ساز شطرنج ایران/ شوکه هستم

به گزارش قدس آنلاین، این روزها خیلی ها شطرنج ایران را با سارا سادات خادم الشریعه می شناسند. بانویی که در مرحله دوم رقابت های گرندپری بانوان جهان در تهران نایب قهرمان شد و پس از آن در مرحله چهارم و آخر این مسابقات که اخیرا در روسیه برگزار شد، مقابل حریفانش خیلی خوب ظاهر شد و تنها با یک شکست در رده سوم مشترک قرار گرفت. این جایگاه در حالی نصیب خادم الشریعه شد که بیشتر از عملکرد فنی، اخلاق و منش وی در این رقابت ها مورد توجه و حتی تقدیر فیده قرار گرفت. 

خادم الشریعه که مسابقات بزرگ و مهم قهرمانی زنان جهان را پیش رو دارد، طی روزهای گذشته در مسابقات جهانی شطرنج سریع شرکت کرد و توانست در این رقابت ها به عنوان ارزشمند و قابل توجه چهارمی دست یابد. در حالیکه در رده بندی اولیه بازیکنان شرکت کننده، خادم الشریعه صاحب رده ۲۱ شده بود. 

این شطرنجباز می گوید این نتیجه برایش تا حدی غیرقابل باور است چون اصلا تصور آن را نداشت. 

* رقابت های شما در بخش سریع مسابقات جهانی تمام شد. این بخش از رقابت ها را چطور دیدید؟
- سطح مسابقات خیلی بالا بود. بیشتر بازیکنان مطرح جهان را در جریان این رقابت ها دیدم. فقط تعداد کمی از آنها از شرکت در مسابقات امتناع کرده بود. بیشتر بهترین های جهان بودندو همین مسئله به مسابقات سریع جهان اعتبار زیادی داد. 

* اینکه شما در میان این بازیکنان مطرح چهارم شدید، خیلی خوب است. فکر می کردید چنین نتیجه ای بگیرید؟
- نتیجه خوبی گرفتم. شاید بیشتر از هر فرد دیگری خودم بابت این عملکرد و نتیجه خوشحال باشم. راستش اصلا فکر نمی کردم بتوانیم اینقدر خوب شطرنج بازی کنم و چنین نتیجه خوبی بگیرم. 

* اما از خادم الشریعه که در گرند پری بانوان جهان نایب قهرمان شده بود، انتظار در حد این نتیجه و جایگاه خیلی بالا نیست؟
- ببینید تا قبل از این مسابقاتی که در این سطح در آنها شرکت می کردم، بیشتر بازی های فکری بودند مانند مسابقات گرندپری بانوان جهان. مسابقات جهانی شطرنج سریع رویدادی متفاوت بود که در آن شرکت کردم و اتفاقا تجربه خیلی خوبی هم از آن به دست آوردم.

* به همین دلیل فکر نمی کردید این مقام را کسب کنید؟
- به هر حال تجربه چنین رقابت هایی را خیلی زیاد نداشتم به همین دلیل اصلا فکر می کردم بتوانیم اینقدر نزدیک به مدال شوم. شاید اگر یکی دو برد دیگر هم به دست می آوردم، صاحب مدال می شدم. در کل این نتیجه اینقدر برایم خوب بود که هنوز بابت آن شوکه هستم.

* از امروز باید در رقابت های برق آسا شرکت کنید. فکر می کنید در این بخش هم بتوانید عملکردی خوب داشته باشید؟
- امیدوارم اینگونه شود. تقریبا همه بازیکنان شرکت کننده در بخش سریع، در بخش برق آسا هم حضور دارند. امیدوارم در این مرحله هم خوب ظاهر شوم و نتیجه ای ایده آل بگیرم. 

* عملکرد هم تیم های تان در بخش مردان را چطور دیدید؟
- به هر حال همه در حد توان و آمادگی شان خوب کار کردند. امیدوارم در بخش مردان شاهد کسب جایگاه های بهتری در بخش برق آسا باشیم.

* مهمترین اولویت تان برای ماه های آتی چیست؟
- مسابقات قهرمانی زنان جهان که بهمن و اسفندماه در تهران برگزار می شود، اولویت این روزهای من است. می خواهم در این رقابت ها بهترین نتیجه ممکن را بگیرم چون کشورم میزبان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.