ساری- در پایان سفر ۳ روزه «نظیر احمد» سروزیر استان شرقی سریلانکا و هیات همراه به مازندران که با هدف توسعه همکاری ها و مناسبات فی مابین در بخش های مختلف انجام شد، دو تفاهم نامه به امضا رسید.

دو تفاهم نامه همکاری بین مازندران و سریلانکا امضا شد

به گزارش قدس آنلاین در تفاهم نامه همکاریهای اقتصادی- تجاری مازندران و سریلانکا، طرفین بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو جانبه موجود و گسترش فرهنگ گردشگری تاکید کردند و مقرر شد: تبادل و برگزاری تورهای آشناسازی در حوزه گردشگری، مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری در تأسیسات گردشگری و همچنین برگزاری نمایشگاه صنایع دستی مازندران در استان شرقی سریلانکا و متقابل صورت پذیرد.

همچنین در این تفاهم بر گسترش همکاریها  و تبادل اطلاعات و تکنولوژی در زمینه های مختلف کشاورزی از جمله دام و طیور، شیلات و چای و همچنین صنایع روستایی و هنرهای دستی تاکید شد.

ضمنا استان مازندران آمادگی خود را جهت تأمین و صادرات انواع محصولات باغی، مواد پروتئینی، فرآورده های لبنی و گیاهان دارویی به استان شرقی سری لانکا با روش های مختلف حمل ونقل اعلام کرد.

 همچنین طرفین آمادگی خود را در خصوص توسعه همکاریهای تجاری و بندری، تبادل استاد و دانشجو و همکاری در زمینه صنایع تبدیلی اعلام کردند.

در این دیدار همچنین یک یادداشت تفاهم بین رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و سروزیر استان شرقی سریلانکا در چهار بند به امضا رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.