«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکو حرام، با انتشار ویدئویی اظهارات مقامات نیجریه درباره نابودی این گروه به دنبال کنترل پایگاه و مقر اصلی آن را تکذیب کرده است.

سرکرده بوکوحرام نابودی این گروه تروریستی را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در حالی که ارتش نیجریه از بیرون راندن اعضای گروه تروریستی بوکوحرام از مقر اصلی آن‌ها در منطقه جنگلی واقع در شمال شرقی این کشور خبر داده، سرکرده تروریست‌ها این خبر را تکذیب کرده است.

پنجم دی ماه بود که در خبرها آمد ارتش نیجریه موفق شده جنگل «سامبیسا» در شمال شرقی این کشور و یکی از آخرین پایگاه‌های گروهک «بوکو‌حرام» را تحت کنترل خود درآورد.

رئیس جمهور نیجریه در این باره گفت: «خبری که از مدت‌ها انتظار آن را داشتیم به ما رسید و نیروهای ارتش توانستند تروریست‌های بوکو‌حرام را از جنگل سامبیسا طرد کنند و ما از این خبر بسیار خرسندیم و به سربازان ارتش افتخار می‌کنیم.»

حالا امروز پنجشنبه سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام با انتشار فایلی ویدئویی، خبر بیرون رانده شدن این گروه از سامباسیبا و سرکوبی این گروه را تکذیب کرده است.

«ابوبکر شیکائو» در بخش از این فایل ۲۵ دقیقه‌ای گفت: «ما در امان هستیم. ما مجبور به ترک اینجا به هیچ جای دیگری نشده‌ایم. به دلایل تاکتیکی و استراتژیکی، نمی‌توانیم مکان دقیق خودمان را اعلام کنیم».

سرکرده بوکوحرام با تاکید بر «دروغگویی ارتش و رئیس جمهور نیجریه» افزود: «اگر شما ما را سرکوب کردید، چطور است که شما من را اکنون می‌توانید ببینید؟ شما چند بار تا به حال در اظهارات ساختگی‌تان، ما را کشته‌اید؟»

این اظهارنظر شیکائو اشاره به خبرهایی است که طی چند ماه گذشته درباره کشته شدن وی در حمله ارتش نیجریه مخابره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.