قم - یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه اسلام بدون فریادگر محفوظ نمی‌ماند، گفت: کپرنشین‌ها و زاغه نشین‌ها در انقلاب شرکت کردند؛ پس صاحب انقلاب این افراد هستند و مردم سالاری دینی نیز همین است.

کپرنشین‌ها و زاغه نشین‌ها  صاحبان انقلاب هستند /حوزه باید انقلابی بماند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در همایش «حوزه انقلابی؛ پشتوانه علمی، معنوی و سیاسی نظام اسلامی» که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، اظهار داشت: شناخت و شناساندن انقلاب از مسائل بسیار بزرگ و مهم است، چرا که باید انقلاب را از تمام زوایا شناخته و آن را به دنیا بشناسانیم.

وی با تأکید بر اینکه مقایسه انقلاب روسیه و فرانسه با انقلاب اسلامی ایران بسیار بی‌مورد و نابجاست. ابراز داشت: انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران دنباله نهضت پیامبران الهی است، از این جهت با انقلاب پیامبران خدا در طول تاریخ پیوند دارد.

این مرجع تقلید افزود: این انقلاب ریشه در قرآن کریم دارد، چرا که خداوند می‌فرماید: «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم». پیامبران خدا در برابر طواغیت قیام کردند و انقلابی به وجود آوردند که انقلاب اسلامی ما نیز دنباله‌رو همان انقلاب‌ها است.

وی با اشاره به ارکان انقلاب، بیان داشت: اسلام، مردم و ولایت فقیه از ارکان انقلاب اسلامی است که باید به آن توجه داشت، دشمنان، اسلام را به حاشیه رانده و آن را آماج تهمت‌های خود قرار دادند؛ پس باید این اسلام را که از ارکان انقلاب است شناخته و برای آن تلاش کنیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که اسلام، مجموعه‌ای کامل است، ابراز داشت: اسلام دینی است که در هیچ موضوعی ساکت نبوده و برای تمام مباحث سخنی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به نقش مردم در انقلاب اسلامی، گفت: مردم در زیر سیطره استبداد کوبیده شده و سلاطین به تحقیر آنان می‌پرداختند که امام راحل، آنان را بیدار و هوشیار کرده و خودباوری را به آنان آموخت تا در مقابل استکبار و آمریکا ایستاده و حق خود را به دست آوردند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: ۱۵ سال بیانیه‌ها و راهنمایی‌های امام مردم تحقیر شده را بیدار و هوشیار ساخت.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: کپرنشین‌ها، زاغه نشین‌ها در انقلاب شرکت کردند؛ پس صاحب انقلاب این افراد هستند و مردم سالاری دینی نیز همین است.

وی با اشاره به رکن ولایت فقیه، اظهار داشت: امام مسئله ولایت فقیه را که یک هدیه الهی است، در آن زمان مورد مباحثه قرار داده تا ثابت کنند که راه گذشتگان اشتباه بوده و باید در راه پیامبر(ص)، امام و یا نائب امام معصوم قرار بگیریم و امروز بحمدالله آیت الله خامنه‌ای در این سمت حضور دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به ظرفیت‌های انقلاب، ابراز داشت: اسلامی، مردمی، زیر سیطره و چتر مدیریت ولایت فقیه بودن و تحت پوشش قرار دادن تمام جهان از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی ایران است.

وی در ادامه اظهار داشت: جهان شمول بودن این انقلاب و همچنین عدم وابستگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی ماست.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: عدم سازش با استکبار از دیگر شاخصه‌های انقلاب اسلامی ماست و کسی نباید این فکر را کند که می‌توان با استکبار سازش کرد.

وی بیان داشت: امروز انقلابی قدرتمند داریم که میلیون‌ها انسان عاشق شهادت در راه این انقلاب می‌باشند.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: ایجاد مجاهدین توانمند و تجهیزات جهادی قوی و حماسه آفرین از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که روز به روز شاهد پیشرفت آنان می‌باشیم؛ یکی از اصول و شاخصه‌های انقلاب، مبارزه شدید با صهیونیزم جهانی است و امام راحل(ره) نیز بر این مسئله تأکید داشته‌اند.

وی تأکید کرد: باید این انقلاب را با این ظرفیت‌ها به دنیا شناساند تا بدانند چه قدرتی در آن نهفته است؛ باید دست‌ها و نقشه‌های سست کننده انقلاب اسلامی ایران را شناخت و با آنان مقابله کرد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه زنده ماندن انقلاب در گرو حوزه انقلابی مطالبه گر است، گفت: برخی فکر می‌کنند وظیفه آنان در اسلام، آداب شخصی و اخلاقی است؛ در حالی که باید تمام مبانی اسلام را در نظر گرفت و به آن عمل کرد.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: توجه به معیشت مردم از مسائل مهمی است که امام راحل(ره) بر آن تأکید داشته و امروز حاکمان باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع فتنه، بیان داشت: در هیچ زمان، روزگار از فتنه خالی نبوده و نیست و باید این فتن را شناخت و راه‌های مقابله با آن را فرا گرفت.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: برخی از روی هوا و هوس به دشمن چراغ سبز نشان می‌دهند که اعراض از احکام پروردگار بوده و حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه اشاره کرده‌اند.

وی ابراز داشت: بصیرت و بصیرت افزایی از مباحث بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر روی آن تأکید داشته و طلاب و فضلا نیز باید بر آن اهتمام داشته باشند.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر بصیرت افزایی، اظهار داشت: اسلام همیشه نیازمند به فریادگر بوده و بدون آن، اسلام محفوظ نخواهد ماند؛ چراکه امروز دشمنان به جنگ اسلام و انقلاب آمده‌اند؛ پس نیازمند به فریادگر در حوزه‌های علمیه بوده تا به بصیرت افزایی بپردازند.

وی تصریح کرد: انقلاب نیازمند به فریادگر است و اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند حوزه باید انقلابی بماند، به معنای فریادگری و افزودن بصیرت به جامعه است.

آیت الله نوری همدانی با ارائه پیشنهادی به مسئولان حوزه، بیان داشت: باید کارگروهی در حوزه علمیه قم تشکیل شده تا صدا و فریاد آنان را به غیر حوزه منتشر کرده و همگان بدانند که سخن شما چیست و چه می‌گویید.

استاد برجسته حوزه با اشاره به این مطلب که انقلاب با مذهب و دین ما ارتباط دارد، اظهار داشت: حوزه باید با اجرایی سازی مبانی انقلاب، زنده و پیش رونده مانده و در این راه قدم بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.