یک قانونگذار ارشد روسیه بعد از دیدار با رئیس‌جمهور سوریه روز پنجشنبه گفت که رئیس‌جمهور آتش‌بس جدید را زمینه‌ساز ایجاد ثبات در این کشور جنگ‌زده می‌داند.

قانونگذار ارشد روس: بشار اسد، آتش‌بس جدید را زمینه‌ساز ایجاد ثبات در سوریه می‌داند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک قانونگذار ارشد روس روز پنجشنبه گفت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه معتقد است توافق جدید مسکو-آنکار برای برقراری آتش‌بس فراگیر در سوریه از شامگاه پنجشنبه برای اولین بار بستری بادوام برای ایجاد ثبات در این کشور جنگ‌زده فراهم می‌آورد. 

«کونستانین کوشاچف»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس اعیان روسیه روز پنجشنبه این اظهارات را پس از دیدار با بشار اسد در سوریه بیان کرد. «کوشاچوف» یکی از قانونگذاران حاضر در هیئت پارلمانی اروپا و روسیه بود که امروز، پنجشنبه با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کردند.

مطابق گزارش ایتارتاس، «کوشاچف» گفت: «بشار اسد معتقد است آزادی حلب - که بدون کمک روسیه میسر نمی‌شد- و توافقات روسیه و ترکیه برای پایان دادن به عمیات نظامی در سوریه از تاریخ 30 دسامبر برای اولین بار زمینه‌هایی نویدبخش و پایا جهت باثبات کردن اوضاع در این کشور و متعاقب آن، اصلاحات در قانون اساسی فراهم می‌آورند.»

قانونگذار ارشد روس اضافه کرد: «رئیس‌جمهور (سوریه) تلاش برای وارد کردن سایر کشورهای منطقه و کشورهای غربی به ویژه کشورهای اتحادیه اروپا به چارچوب این توافقات را حائز اهمیت می‌داند.»

ارتش سوریه اعلام کرد بر اساس توافقی که میان دولت این کشور و مخالفان مسلح امضا شده، از نیمه‌شب پنج‌شنبه 30 دسامبر(9 دی) آتش‌بس سراسری در سوریه برقرار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.