مشهد- نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه فتنه بزرگ امروز سپردن اقتصاد کشور به چند نورچشمی است، گفت:‌۹۰ درصد تسهیلات بانکی در دست ۵ درصد جامعه است.

۹۰ درصد تسهیلات بانکی در دست ۵ درصد جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه در همایش پایان فتنه، پایان فریب در مسجد امام علی (ع) مشهد اظهار کرد: ما در فتنه ۸۸ گرفتار جریان نفوذی آمریکایی و از طرف دیگر جریان نفاق‌گانه‌ای بودیم که دائماَ در مسیر دشمن گام به گام جلو آمد و بستر این اتفاق را فراهم کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس ادامه داد: علاوه بر این ۲، در فتنه ۸۸ گرفتار جریان قدرت طلبان و زیاده‌خواهانی نیز بودیم که با قدرت‌طلبی خود این فتنه خانمان‌سوز را در کشور برپا کردند.

وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ جریان نفاق و قدرت طلبی منشعب از جریان نفاق کشور را به آتش کشید.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: قبل از انتخابات کمیته صیانت از آرا تشکیل داده بودند تا به جامعه القا کنند ما حتما پیروزیم و اگر نیاوردیم تقلب شده است.

زاکانی درباره بلایی که فتنه‌گران در سال ۸۸ بر سر کشور آوردند، گفت: مردم را در مقابل هم قرار دادند، قانون شکنی کردند، نظام مردم سالاری دینی را متهم به تقلب کردند، تهمت تجاوز را بر نظام اسلامی زدند، ذهن بخشی از جامعه را نسبت به نظام اسلامی مخدوش کردند و ۴۰ میلیون رأی را از بین بردند.

زاکانی ادامه داد: این فتنه زمینه‌ای شد تا دشمن امیدوار شود و آمریکا صفتان از آنها حمایت کردند به طوری که اینقدر سیاه‌دلی را بالا بردند که از آمریکایی‌ها خواستند مردم را تحریم کنند.

فتنه بزرگ امروز سپردن اقتصاد کشور به چند نورچشمی است

زاکانی با بیان اینکه فتنه بزرگ امروز این است که دست نظام را از حاکمیت حوزه اقتصاد کشور کوتاه کنند، گفت: می‌خواهند  این حوزه را به دست چند نفر نورچشمی بسپارند تا برای اقتصاد  کشور تصمیم بگیرند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تصریح کرد: امروز عده‌ای در گور می‌خوابند و آقای روشنفکرنما می‌گوید اینها را عقیم کنید تا گورخواب‌ها ریشه‌شان کنده شود.

وی با اشاره به فساد موجود در جامعه گفت: افرادی در کنار رئیس جمهور هستند که با فشاری که اعمال می‌کنند مال مردم را می‌برند یعنی مملکت پول ندارد که به گور خواب‌ها بدهد؟ پول دارد اما برخی داخلی‌ها نمی‌گذارند همان فتنه گران نمی‌گذارند که امروز با یک صورت جدید فتنه می‌کنند.

زاکانی افزود: روزی که دولت آغاز شد ۴۶۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی داشت و در زمان این دولت نقدینگی در جامعه به ۱۱۸۰ میلیارد تومان رسیده است این پول هرجا برود نابود کننده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر در دست همه مردم باشد ایرادی ندارد اما ۹۰ درصد تسهیلات بانکی در دست ۵ درصد جامعه است و این مسیر غلط است که فتنه‌های بزرگتری دارد.

وی با اشاره به بدهی هزاران میلیاردی نورچشمی‌ها به بانک‌ها، گفت: از پول سپرده‌های خارج از کشور که برای کاهش فشار تحریم‌ها بر مردم است ۴۰۰ میلیون درهم با صفر درصد تسهیلات به نورچشمی می‌دهند و آن را در بانک ملت می‌گذارد و ۲۴ درصد سود می‌گیرد که این نور چشمی‌ها از طرف اطرافیان رئیس جمهور حمایت می‌شوند.

پرچم فساد صندوق ذخیره فرهنگیان به دست نماینده اصلاح طلب بود

زاکانی ادامه داد: در جریان فساد ۸ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان یک نماینده اصلاح‌طلب پرچم مبارزه را در دست گرفت اما وقتی دید از خودشان هستند  کنار کشید رقمی که ۱۲ هزار میلیارد رسیده و در برابر حقوق‌های نجومی هیچ است.

وی خاطرنشان کرد: در این مملکت ۱۵۰ میلیون نفر می‌توانند با آسایش زندگی کنند اما نورچشمی‌ها نمی‌گذارند و این تدبیر و امید نیست بلکه ناامیدی و بی‌تدبیری است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس ادامه داد: ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی می‌گوید اشتباه کردم به آقای کری اعتماد کردم. بله اشتباه است مگر کسی به گرگ اعتماد می‌کند؟ این نهایا بی‌تدبیری است.

زاکانی با بیان اینکه چرا حرفی می‌زنیم و بعد تکذیب می‌کنیم گفت: نمی‌شود کسی حرفی را در کمیسیون بزند و بعد بگوید که در بیرون مطرح نمی‌شود. اگر قرار بود نگویی چرا گفتی و بی تدبیری کردی؟ من ۱۲ سال در مجلس بودم حرف در مجلس نمی‌ماند.

حقوق شهروندی یعنی رسیدگی به گورخواب ها

زاکانی با بیان اینکه فساد اصولگرا و اصلاح طلب نمی‌شناسد، گفت: هر کجا باشد باید با آن برخورد کرد فتنه‌گران به دنبال غارت اموال بیت‌المال هستند نباید بگذاریم آنان تکثیر شوند نه اینکه با گورخواب برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبری یک سال و نیم است که مطالبه می‌کنند انقلابی باشید و انقلابی یعنی تدبیر داشتن، در صحنه بودن چرا که جامعه امروز نیاز به نهضت روشنگری دارد و یک عده دارند اغواگری می‌کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حقوق شهروندی یعنی به گور خواب‌ها برسید، گفت: ما نیز مدعی آزادی هستیم اما سخنرانی من در دانشگاه‌ها لغو می‌شود درحالی که هر حرفی می‌زنم سند دارم.

طمع عده ای را همراه انقلاب کرد

زاکانی تصریح کرد:انقلاب اسلامی ۳ رکن داشت اسلام، مردم و پیوست بین دو این رکن رهبری جامعه و هدایت‌های امام خمینی بود که  استمرار آن با توجه به اسلام، مردم و دقت نظر به رهبری جامعه اسلامی میسر می‌شود.

وی افزود: زمان فتنه ۸۸ یک عده دچار ریزش شدند برخی به علت و طمع همراه انقلاب شدند تا از فضای انقلاب بهره ببرند که بعد از مدتی حقیقت وجودی خود را نمایان ساختند.

زاکانی ادامه داد: برخی به جمهوری اسلامی آری گفتند اما بعد دنیازده شدند و تحت تأثیر مسائل دنیای مادی قرار گرفتند برخی دیگر نیز آری گفتند اما به واسطه سختی‌های انقلاب، تحمل نداشتند و از انقلاب جا ماندند.

وی با بیان اینکه دسته بعدی از نظر فکری کم آوردند، گفت: این افراد نتوانستند منطق درست اسلام ناب محمدی را درک کنند و یک جریان التقاطی را در حوزه فکری دنبال کردند.

وی افزود: اگر کسانی که سابقه انقلابی دارند حرفی بزنند که در راستای خواست آمریکا باشد ابتدا باید آگاهشان کرد که اگر برگشت او منافق نیست اما اگر بر مسیرش اصرار ورزید رهبر فرموده‌اند این ظن باید تبدیل به اتهام شود که او منافق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.