میامی- فرماندار میامی از تشکیل خبر داد و گفت: به‌زودی میزان خسارت واردشده از زلزله چند روز گذشته در میامی برآورد می‌شود.

کمیته خسارت زلزله میامی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی کریمی  اظهار داشت: ارزیابی‌های اولیه تعیین میزان خسارت انجام‌شده اما این ارزیابی نهایی نیست و  در راستای تعیین دقیق میزان خسارات زلزله میامی کمیته ارزیابی تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به ایجاد خسارت زلزله به روستای نردین میامی گفت: بیشترین میزان خسارت به منازل مسکونی و اسطبل‌های دام این روستا وارد شده است.

فرماندار میامی با اشاره به وارد شدن خسارت به دیگر روستاهای این منطقه گفت: منازل مسکونی روستاهای تلوبین، باغچه، نام‌نیک، رضوان، حسین‌آباد از دیگر واحدهای روستایی بودند که در اثر زلزله ۴ و ۹ دهم ریشتری میامی آسیب دیدند.

کریمی با اشاره به امدادرسانی دستگاه‌های امدادرسان بلافاصله پس از وقوع زلزله گفت: فرمانداری میامی در ساعت اولیه وقوع زلزله میامی در محل حاضر و ساماندهی اولیه در همان ساعات انجام شد.

وی از همراهی و حضور سایر دستگاه‌های امدادرسان استانی در محل حادثه خبر داد و گفت: نیروهای هلال‌احمر، جهاد کشاورزی، نیروهای انتظامی، مدیریت بحران و غیره از دستگاه‌هایی هستند که در محل حضورداشته و در حال امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند.

فرماندار میامی با اشاره به وقوع چندین پس‌لرزه بعد از وقوع زلزله اصلی گفت: دو سالن بسیج و سالن مدیریت بحران دهیاری‌های این روستاها برای اسکان موقت زلزله‌زدگان تجهیز و آماده‌سازی شده است.

کریمی از آماده‌سازی کافی چادر، پتو، کپسول‌های گاز، چراغ و سایر وسایل گرمایشی برای کمک به افراد زلزله‌زده خبر داد و افزود: حدود ۱۰۰ چادر برای اسکان موقت افراد آماده‌شده است.

در اثر این زلزله تعداد ۸۰۰ خانه روستایی در اثر زلزله میامی دچار ترک‌ خوردگی شده که اکثر این خانه‌ها دارای بافت قدیمی و خشت و گل بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.