بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید برای رسیدن به تمدن اسلامی هزینه‌های زیادی کرد، گفت: در زمان حال باید حوزه‌های عملیه انقلابی باقی بمانند و در راستای آنچه که خداوند فرموده به طور کامل اجرا و تسلیم افکار دشمن نشوند.

حوزه‌های عملیه  باید انقلابی باقی بمانند و تسلیم افکار دشمن نشوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند؛ آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر جمعه  در دیدار با طلاب  و روحانیت شهرستان سرایان اظهار داشت: امام خمینی(ره) تأکید داشتند که باید حوزه‌ها علمیه انقلابی باقی بماند و این یک پیامی کوتاه است اما این پیام معانی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه آنچه در طول تاریخ قبل اسلام و بعد اسلام رخ داد موضوعی که دشمنان به اسم اسلام ظلم کردند تاکنون تکرار شده است، افزود: اگر حکومت تنها به اسم مسلمان باشد در باربر این حکومت برخی مدعیان هستند که باج گرفته و تعهدی نسبت به اصول ندارند اما هنگامی که حکومتها بر اساس نام دین است در اکثریت جامعه تعهدهایی ایحاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در صحنه‌های میدانی قبل از پیامبر و بعد از پیامبر کفار صحنه‌هایی از گرفتاری برای مسلمانان ایجاد می‌کردند و آنهایی که بعثت پیامبران بر تافته و به دنبال هواهای نفسانی خود بودند با پیغمبران جنگیدند و به اسم دین همه اسلام را زیر پا گذاشتند.

عبادی افزود:کفر این است که حقی را پنهان می‌کنیم و اطاعت از طاغوت کرده و تنها به اسم دین کار می‌کنیم و آنهایی که حکومت دین در دست آنها است تنها از دین اسم آن را یدک می‌کشند و از پیاده کردن عدل و داد خبری نیست حکومت اسلامی باید قانون اساسی را بتواند تحت قوانین در جامعه پیاده کند.

وی افزود: اهداف بعثت پیامبران در قرآن بیان شده و باید دارای خروجی باشد و در مباحث کلامی طلاب بیان شود زیرا حکومت دینی براساس پیاده کردن قسط و عدل است که پیامبران براساس حکومت الهی و دینی را به وجود آورند زیرا مسئولیت اجرای احکام بر عهده پیامبران است که در این زمان طلاب باید مباحث را مطرح کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:حوزه‌های علمیه باید روح و جان دین را حفظ کنند زیرا اگر در پیاده کردن احکام خداوند چیزی حذف شود، دیگر چیزی باقی نمی ماند ومسئولیت زیادی بر دوش حوزه‌های علمیه است که بتواندن انقلابی مانده و در برابر افکار خود را حفظ کنند.

عبادی با بیان اینکه باید تمدن اسلامی دنبال شود، افزود: برای برای رسیدن به تمدن اسلامی هزینه کرد نخستین جایی که باید برای رسیدن به تمدن اسلامی هزینه شود حوزه‌های عملیه هستند حوزه‌ها باید انقلابی بمانند ودر راستای آنچه که خدواند فرموده اجرا و هرگز تسلیم افکار دشمن نشوند.

وی با بیان اینکه ما در نیمه راه هستیم، اظهار داشت: ما تاکنون نهضت را در این دنیا کفر تشکیل و نظام اسلامی را به پا کردیم اما دولت اسلامی که قسط و عدل را بر اساس ان پیاده شود، باید اجرا شود و دولت اسلامی بر اساس قانون اسلامی باشد.

عبادی افزود: برخی به خاطر ظاهری دین را پذیرفته و تنها اسم دین را پذیرفتند و جایگاه اصلی امامت را قبول نکردند و نتیجه آن این می‌شود که کفر و نفاق را به اسم دین گسترش می‌دهند و همه آنچه که مربوط به دین می‌شود تحت تأثیر نفوذ آنها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید برای رسیدن به تمدن اسلامی هزینه‌های زیادی کرد، گفت: در زمان حال باید حوزه‌های عملیه انقلابی باقی بمانند و در راستای آنچه که خداوند فرموده به طور کامل اجرا و تسلیم افکار دشمن نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.