ارومیه- امام جمعه موقت ارومیه گفت: در ۹ دی حضور مردم فتنه ۸۸ را عقب زده و سبب تثبیت دوباره انقلاب و نابودی نقشه‌های دشمنان شد به همین علت از ایام‌الله است.

۹ دی باعث تثبیت دوباره انقلاب شد/غرب با ما دشمن است و تا آخر دشمن می‌ماند

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید علی‌اکبر قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات از عذاب الهی، اظهار داشت: اینکه درگذشتگان ما متوجه عالم دنیا هستند و از خیراتی که برای آنان پرداخته می‌شود جای امیدواری بسیاری دارد که امکان ذخیره احسان برای عزیزان درگذشته و خود وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت احسان در حق والدین بر اساس تعالیم دینی، افزود: هر کسی که برای والدین خود خیرات می‌دهد یا نماز خوانده و حج به‌جا می‌آورد بیش‌تر از والدین خود از اجر این عمل بهره می‌برد.

امام جمعه موقت ارومیه به ماجرای عذاب ابن ملجم قاتل امام علی (ع) اشاره و اضافه کرد: نقل است که پرنده‌ای مأمور است هر بار یک‌چهارم از پیکر ابن ملجم را با منقار کنده و به سرزمین دیگر ببرد و هر گاه هیکل او تشکیل شد دوباره همین کار را تکرار کند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد ۹ دی، گفت: رهبر معظم انقلاب نظر غرب را در زمینه برجام و ادعای ساخت بمب اتم در ایران بهانه‌ای برای نابود کردن کشور دانستند، چون غرب با ما دشمن است و تا آخر دشمن می‌ماند.

قریشی دست کشیدن از انقلاب و اسلام را تنها راه سازش غرب با ایران دانست و افزود: چنین کلامی در قرآن کریم آمده است که یهود و نصارا تنها با دست کشیدن از اسلام با مسلمانان کنار می‌آیند و کینه و عداوت آنان از روی گفتارشان معلوم است پس باید نیروها را علیه آنان آماده کرد.

وی با اشاره به تمدید تحریم ایسا، خاطرنشان کرد: این یک اقدام ظاهری است و بر اساس کلام الهی آنچه در دل این مغرضان و دشمنان الهی وجود دارد بسیار شدیدتر از اقدامات ظاهری آنان است.

امام جمعه موقت ارومیه به تأکید خدای متعال بر زنده نگه‌داشتن ایام‌الله اشاره و ابراز کرد: حضرت موسی (ع) به سراغ فرعون با معجزات الهی رفت تا او را به دین الهی دعوت کند ولی با غرور و طغیان فرعون مواجه شد که در برابر معجزه عصای موسی (ع) احساس رعب کرد و این یکی از ایام‌الله قوم یهود است.

وی ادامه داد: گذر حضرت موسی (ع) و یاران ایشان از دریای نیل با معجزه عصا و شکافت دریا و شکافت سنگ و جاری شدن ۱۲ چشمه از آن دیگر ایام‌الله قوم یهود است.

قریشی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی نیز ایامی به عنوان یوم‌الله مطرح هستند مانند؛ ۱۲ بهمن روز ورود امام راحل (ره) به ایران، ۲۲ بهمن و ۹ دی ایام‌الله هستند، چون سبب شکست مستبدان شده‌اند.

وی با اشاره به فتنه ۸۸، افزود: در این روز حضور مردم فتنه ۸۸ را عقب زده و سبب تثبیت دوباره انقلاب و نابودی نقشه‌های دشمنان شد به همین علت از ایام‌الله است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیر ۹ دی در تثبیت دوباره انقلاب اسلامی، گفت: در این روز دشمنان با حضور و بصیرت مردم منکوب شده و در جای خود نشستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.