کرمان-امام جمعه موقت کرمان با قدردانی از مردم برای حضور گسترده در آیین گرامیداشت ۹ دی گفت: حضور مردم در صحنه برای تقویت نظام و انقلاب و حمایت بی دریغ از رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

تجمع ۹ دی پشتیبانی از نظام و حمایت بی‌دریغ از مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد صباحی در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) با اشاره ارتباط با خدا یکی از مسائل مهم تربیتی است، گفت: شیوه‌های مختلفی برای ارتباط با خدا داریم که عبادت، توبه، دعا و ذکراز آن جمله است.

وی ادامه داد: انسان در تربیت فرزندان و دوستانش باید آنها را با خدا مرتبط کند.

امام جمعه موقت کرمان در جواب سئوالی که چرا دعا می‌کنیم، اما مستجاب نمی‌شود، گفت: خداوند متعال می‌فرماید: شما دعا کنید، من هم دعاها را قبول می‌کنم و جواب دعاکننده را می‌دهم.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به سخن امام علی (ع) که می فرماید: تاخیر اجابت دعا نباید تو را ناامید و مایوس کند، ابراز داشت: بعضی‌ها ممکن است از دعا مایوس شوند ولی دعا باید از سینه پاک و قلب پرهیزگار نشأت بگیرد و واین دعا، بهترین دعا است.

امام جمعه موقت کرمان با توجه به سخن امام صادق (ع) که می‌فرماید: درزمان دعاابتدا حمد و ثنای الهی را کنیدو صلوات بر محمد(ص) وآلش بفرستیدودر برابر خدا به گناهانتان اعتراف کنید، تاکید کرد: افراد حق ندارند در برابر هیچ کس به غیر از خدا اعتراف کند.

امام جمعه موقت کرمان به حماسه روز ۹دی اشاره کرد و گفت: حماسه ۹ دی ، چشم دشمنان را به روی حقیقت انقلاب اسلامی باز کرد که مردم ایران از اعتقادات خود به ارزش های انقلاب عقب نشینی نمی کنند.

وی همچنین آغاز سال نو میلادی را به مسیحیان تبریک گفت وبه ارسال نامه امام به گورباچف اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره)  توصیه های بسیار هوشمندانه ای به او کردندولی گورباچف در جواب نامه ازدستاوردهای کمونیست گفت و  پس از دستگیری و از هم پاشیده شوروی گفته بود، اگرتوصیه های آیت الله خمینی را اگر جدی می گرفتیم ، این گونه نمی شد.

امام جمعه موقت کرمان  به روز شانزدهم دی ، روز شهدای دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: هر چه از زمان بگذرد و هر اتفاقی بیفتد ، ذره ای از شرمندگی ما برابر شهدا کم نمی شود زیرا آنان حق عظیمی بر گردن ما دارند.

وی به سالروز شهادت تیمسار سرلشکر ستاری در ۱۵ دی فرمانده نیروی دریایی که صاحب ابتکارات زیادی بود اشاره کردو گفت:: همه مشکلات و بدبختی ها ازاین است که خدا را فراموش می کنیم و شهید آینه تمام نمای خداوند است.

صباحی خواستار یادآوری روزهای شهادت شهیدان درتقویم شد وگفت : باید تقویم نویسان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

خطیب جمعه کرمان از دانشجویانی که در عرصه های مختلف در حد الگو هستند ولی از آنها یادی نمی شود سخن گفت وادامه داد: امروز نیز جوانان پاک و فداکاری در ارتباط با انقلاب و اسلام در دانشگاه ها و جامعه حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.