قزوین- امام جمعه گفت: سران فتنه و پدرخوانده های پشت صحنه نفاق هنوز به شعور ندامت و توبه نرسیده اند و از نگاه دینی و ملت ایران مرده سیاسی و انسانی هستند.

دوران مرگ فتنه گران خارجی فرارسیده است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی اظهارداشت: ایران اسلامی با یک توطئه بزرگ صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی در آستانه یک آتش افروزی داخلی بود که معلوم نبود مردم چه سرنوشتی داشتند.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: وقتی سران فتنه مردم را به جان هم انداختند تا به اهداف شیطانی و دنیوی خود برسند تنها با حضور به موقع رهبری در نماز جمعه تاریخی و دعوت ایشان به وحدت و بصریت مردم این آتش را خاموش کرد.

وی تصریح کرد: تهدید دشمن به یک فرصت بزرگ تبدیل و اتحاد و انسجام کشور بیشتر شد و دشمنان به ناامیدی رسیدند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر فتنه سوریه و عراق را مردم نمی دیدند شاید خیلی از مسائل باور کردنی نبود اما امروز روشن است که در حمله به کشورهای مسلمان منطقه، رهبری به نام ولایت فقیه به کمک سوریه و عراق آمد اما اگر فتنه در ایران ادامه می یافت ایران به یک خرابه بزرگ تبدیل می شد زیرا کسی نبود که به ما کمک کند.

عابدینی اظهارداشت: تفرقه توسط ایادی استکبار و صهیونیسم در فتنه آغاز شد و می خواستند با ویران کردن ایران، سایر کشورهای اسلامی منطقه را نیز نابود کنند اما به برکت ۹ دی وحدت مسلمین بیشتر شد و در لبه افتادن به آتش فتنه خداوند ما را نجات داد.

وی یادآورشد: خوشبختانه امسال مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در سراسر کشور بخوبی برگزار شد و مردم با حضور در اجتماعات بزرگ، راهپیمایی، مجالس و محافل این روز را زنده نگهداشتند.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: در شهر قزوین هم مراسم سخنرانی در مساجد به نحو قابل توجهی برگزار شد و امیدواریم در سالهای اینده در یک اجتماع خیابانی و برگزاری راهپیمایی که تاثیر بیشتری دارد این حماسه را برگزار کنیم.

آیت الله عابدینی گفت: ۹ دی ماه یوم الله است و ما وظیفه داریم آن را یادآوری کنیم زیرا پدیده شوم فتنه ۸۸ شعله های نا امنی و جنگ و نفاق داخلی و بی بصیرتی را ایجاد کرد اما درایت رهبری و بصریت مردم با خلق حماسه نهم دی این آتش را خاموش کرد.

وی بیان کرد: سران فتنه و فتنه انگیزان پشت صحنه که به ملاحظاتی نامشان مطرح نیست اما نقش پدرخواندگی دارند از نگاه دینی دیگر زنده انسانی و سیاسی نیستند و به نظر ما هم مرده اند.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: اگر کسی در برابر منکر سکوت کند مرده است اما اینها تشویق هم کردند و مردم را به جان هم انداختند و امنیت کشور را بر هم ریختند و به دستور صهیونیستها و آمریکا به جان ملت مظلوم افتادند و خسارتهای مادی و معنوی فراوانی به کشور، مردم و نظام وارد کردند که حرکتی منافقانه بود.

وی اضافه کرد: فتنه گران و حامیان پشت صحنه آنها هر روز با رنگ و لعاب جدیدی خود را نشان می دهند اما هنوز به شعور توبه و پشیمانی نرسیده اند و هیچ علامتی از ندامت در آنها دیده نمی شود.

عابدینی تصریح کرد: این افراد همچنان خطر فتنه انگیزی دارند اما ملت بصیر ما سیلی محکمی به آنها زد و موجب شد به کمای طولانی فرو بروند و تا مدتها جرات فتنه دیگر را نداشته باشند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز جمعه به نامه تاریخی امام راحل به گورباچف اشاره کرد و گفت: با این نامه تاریخی صدور انقلاب به اقصی نقاط جهان آغاز شد و پس از آن ارسال دو نامه دیگر از سوی رهبری به جوانان آمریکا و اروپا این حرکت تداوم یافت و با استقبال مردم جهان نیز روبرو شد.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: امام با این کار نشان داد جهان علاقمند و تشنه پذیرش اسلام و جاذبه های شگفت انگیز معارف دینی است و اگر جاذبه کلام اسلامی به گوش انسانهای بیدار برسد همه استقبال می کنند.

وی افزود: امروز ثابت شده پیشرفت بشری در صنعت و تکنولوژی نمی تواند خلاء معنویت را جبران کند و انسانها به اخلاق و معنویت نیاز اساسی دارند و این معنویت در سایه دین، قرآن، نهج البلاغه وجود دارد و به همه نیازها پاسخ داده است.

عابدینی گفت: دین بستری برای صدور انقلاب اسلامی و زمینه ساز پیشرفت جهان اسلام است که امیدواریم بخوبی از آن استفاده کنیم اما ابتدا وظیفه داریم این زیبایی های دینی را در زندگی خود از جمله در بازار، رعایت انصاف و امانت داری، شیرینی وحدت و یکپارچگی نشان دهیم.

وی اضافه کرد:باید اجرای عدالت در محیط های شغلی، ایجاد اشتغال، توزیع امکانات وپرداخت حقوق، کاهش فاصله طبقاتی دیده شود و بتوانیم بستر تربیتی را در یک جامعه دینی نشان دهیم و سپس انقلاب را صادر کنیم.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین همچنین به شیطنت منافقان خارج از کشور اشاره کرد و افزود: خبرتلخ نوشتن نامه ۳۰ منافق خارج از کشور به ترامپ که خواستار تحریم و فشار بیشتر به ملت ایران شده اند موجب شرمساری است و اینها نشان دادند که خائن به دین و شرف و انسانیت هستند وامروز ازطریق پدرخوانده های خودمی خواهند به مردم ضربه بزنند.

وی گفت: این نامه جز ننگ و رسوایی برای نویسندگان آن چیزی ندارد زیرا آمریکا هیچگاه از توطئه و فشار به کشور ما دریغ نکرده و نخواهد کرد و هر غلطی خواسته تاکنون انجام داده و اگر ۱۰۰ نامه هم بنویسند هیچ کاری نخواهد شد زیرا آمریکا از قدرت دفاعی ملت ما آگاه است.

عابدینی اظهارداشت: مشاهده رفتارهای ناجوانمردانه، منافقانه وبداخلاقی های سیاسی موجب شرمساری است اما ملت ما با این حرکت ها متحدتر شده و در برابر دشمنان با صلابت تر خواهد ایستاد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین همچنین با گرامیداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی، سالروز درگذشت آیت الله حکیم و آیت الله سید موسی زرآبادی را تسلیت گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.