میناب- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر به جوانان میدان داده شود می‌توانند در جبهه‌های اقتصادی همانند جبهه‌های نبرد با دشمنان حماسه‌ساز شوند.

جوانان انقلابی می توانند در جبهه‌های اقتصادی حماسه‌ساز شوند / ایجاد تردید بزرگترین فتنه است

به گزارش قدس آنلاین، سعید جلیلی جمعه شب در جمع مردم شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان ضمن گرامی‌داشت سالروز ۹ دی اظهار داشت: ملت ایران پس از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب راه مهمی را پیموده است و یک راه بزرگی را آغاز کرده که آثار و برکات بسیاری را برای نظام به ارمغان داشته است و این توفیق و افتخار را پیدا کرده است که در این عصر و در این دوره از زمان دعوت حق و پیامبر(ص) را اجابت کند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرمایند؛«اگر شما این دعوت پیامبر را اجابت کنید یک حیات جدید می‌گیرید» افزود: درخت مبارک و شجره طیبه انقلاب به یک درخت تنومند تبدیل شده است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را انکار کند و قادر به از بین بردن و انکار آثار آن هم نیستند و این همان حیات جدید است که خدای بزرگ وعده آن را داده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمنان تمامی توان خود را به‌کار بردند که این شجره طیبه شکل نگیرد، بیان داشت: انقلاب اسلامی به مثابه موسی در این عصر بود که فرعونیان آن را پیش‌بینی می‌کردند و تمام توان خود را به‌کار می‌بردند که چنین فرزندی به دنیا نیاید اما به دنیا آمد و شکل گرفت و آنها فکر نمی‌کردند که موسای انقلاب اسلامی به مثابه یک جوان برومند اینگونه بتواند باطل سحر تمامی ابزار آنها شود.

جلیلی ادامه داد: دشمنان به‌طور فراوان ما را مورد آزمایش قرار دادند که مانع از رشد انقلاب شوند و اینکه می‌گویند گزینه نظامی روی میز است اولین حربه آنان بود و آخرین گزینه آنها هم نیست که برای روز مبادا استفاده کنند، تحمیل ۸ سال جنگ بر این ملت همان گزینه نظامی بود. آن هم در بدترین شکل و حالت خود و هرآنچه داشتند از سلاح شیمیایی گرفته تا سلاح‌های کشتار جمعی دیگر علیه این ملت به‌کار گرفته شد.

وی با اشاره به مذاکرات مکرر آمریکایی‌ها با ملت ایران عنوان کرد: همان کسانی که سلاح‌های شیمیایی خود را علیه ما به‌کار گرفتند بعدها پشت یک میز با ملت ایران به مذاکره نشستند و همان کشوری که بدترین سلاح‌ها را علیه مردم مظلوم ایران به صدام می‌داد و بدترین تحریم‌ها به اذعان خودشان تحریم‌های فلج‌کننده را علیه ملت ایران به‌کار می‌برد، مجبور به مذاکره با ملت ایران شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان به اعتراف خودشان برای جلوگیری از حرکت انقلابی ملت ایران از هیچ حرکتی دریغ نکردند، گفت: صدام با سلاح‌های غربی‌ها و دلارهای کشورهای عربی به‌ویژه رژیم آل سعود در مقابل ایران اسلامی قد علم کرده بود اما نتیجه آن چه شد و امروز صدام کجاست و ملت ایران در چه جایگاهی قرار دارد و این همان حیات جدیدی است که قرآن آن را بشارت داده است و دشمنان هم به این حیات اعتراف می‌کنند.

جلیلی با اشاره به اظهارات اوباما در خصوص جنگ در سوریه عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا خود اذعان می‌دارد پس از ۵ سال جنگ در سوریه تمامی توان خود را به‌کار گرفتیم اما موفقیت‌آمیز نبود چون ایران نگذاشت. این اظهارات کسی است که در مقام دشمنی با ملت ایران است و این قدرت الهی است و جوانه‌ای است که رشد کرده و موجب شادی دوستان و ناراحتی دشمنان می‌شود چون ذات استکبار این است که از پیشرفت دیگران خوشحال نخواهد شد و آنها بیان می‌کنند که تنها ما باید ثروت و قدرت داشته باشیم و دیگران بایستی با ما فاصله بسیاری داشته باشند و این نگاهی است که دشمنان دارند.

وی با بیان اینکه بروز فتنه اثر دستاوردها و پیشرفت‌های عظیم انقلاب است، بیان کرد: دشمنان پیشرفت‌های ملت را دیدند و فتنه را از طریق عاملان خود در ایران به پا کردند و این حرکت عظیم ملت چشم خفاشان را کور می‌کند و او باید خاک بر آفتاب بپاشد و باید فضا را غبارآلود کند و نگذارد ملت توانایی‌ها و قابلیت‌ها و نقاط قوت خود را ببیند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هدف از فتنه قاطی کردن حق با باطل است، اظهار داشت: هدف دشمن از فتنه این بود که بهانه‌هایی را ایجاد کند که ملت ایران را از اصل باز بدارد و هدف از فتنه ۸۸ این بود.

جلیلی با بیان اینکه مقاومت تنها رمز پیشرفت ملت ایران و همه ملل آزاده جهان است، عنوان کرد: چگونه است که در جنگ توانستیم پیروز میدان شویم و همچنین در موضوع هسته‌ای موفق شویم اما در بحث اقتصادی، کشاورزی و صنعت توفیقاتی اندک حاصل شده است و یا موفق نبوده‌ایم زیرا در دفاع مقدس و هسته‌ای مقاوم بودیم اما در اقتصاد به بیگانگان چشم دوخته‌ایم.

وی با اشاره به بازدید خود از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بیان داشت: متوسط سنی جوانانی که در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس مشغول به کار هستند ۳۲ سال است یعنی جوانان انقلاب توانستند در شرایط تحریم، بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را راه‌اندازی کنند که به‌زودی کشور را در تولید بنزین خودکفا خواهد کرد و این با باور خودی و باور به توانمندی‌ها ایجاد می‌شود و ما در دفاع مقدس با این باور توانستیم پیروز شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر به جوانان میدان داده شود می‌توانند در جبهه‌های اقتصادی همانند جبهه‌های نبرد با دشمنان حماسه‌ساز شوند.

جلیلی با اشاره به خرید کشتی از شرکت کره جنوبی اظهار کرد: امروز اشک کشتی‌ساز هرمزگانی را در می‌آورند درحالی که او می‌گوید می‌توانم و توانایی ساخت کشتی را در داخل دارم اما به او میدان نمی‌دهند و این جفای به ملت و پوشاندن حقیقت و غبارآلود کردن فضاست.

وی با بیان اینکه اگر در جایی فساد، اختلاس و یا تبعیض وجود دارد قطعا خلاف اندیشه انقلاب اسلامی است، بیان داشت: اگر جایی حقوق نجومی و یا اموال نجومی هست یعنی از اندیشه‌های انقلاب اسلامی دور شده‌ایم.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه سهم کشاورزان مینابی از صادرات کجاست، عنوان کرد: به اذعان کشاورزان مینابی بسیاری از محصولات آنها روی دستشان مانده است، چه مقدار توانسته‌ایم محصولات کشاورزی میناب را به‌همین کشور نیازمند عراق صادر کنیم و یا در سال گذشته که کشور روسیه به‌دلیل تیرگی روابط خود با ترکیه محصولات کشاورزی بسیاری را وارد کرد اگر تنها یک درصد از این صادرات به شهرستان میناب اختصاص داده می‌شد مشکل بازار کشاورزی این منطقه قابل حل بود.

جلیلی در پایان سخنان خود در میناب یادآور شد: تردید در توانایی‌های ملت بزرگترین فتنه است که امروز دشمنان نظام آن را دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.