ارومیه- مسئول روابط عمومی و تبلیغات کل سپاه گفت: هدف جبهه مقاومت در سوریه حفظ تمامیت ارضی این کشور و جلوگیری از تجزیه آن است.

جبهه مقاومت در سوریه به دنبال حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از تجزیه آن است

به گزارش قدس آنلاین، سردار رمضان شریف با یادآوری مقاومت پنج ساله ارتش سوریه در مقابل تروریست‌ها اظهار داشت: هدف ارتش، ملت و مسئولان اداره کننده سوریه از مقاومت پنج ساله، حفظ وحدت و یگپارچگی آن و جلوگیری از تجزیه سوریه است.

وی با اشاره به سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آن چیزی که در سیاست‌های رسمی ایران اعلام شده و نیز سیاست روسیه نیز تا این لحظه است حفظ تمامیت ارضی سوریه بوده و این یک واقعیت مسلم و غیر قابل انکار است.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با غیر واقعی خواندن تحلیل‌های رسانه‌های معاند سوریه و محور مقاومت تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این تحلیل‌ها و گمانه زنی‌ها برداشت‌ها مربوط به افراد ذی‌نفع است که آمال و آرزوهای خود را به اخبار و طرح‌های غیر واقعی تبدیل می‌کنند.

وی با تاکید بر حفظ یکپارچگی کشور سوریه افزود: اینکه ممکن است در آینده به بعضی از بخش‌های سوریه اختیارات بیشتری داده شود جزو اختیارات نظام حاکمیتی آن کشور است اما تفکیک آن و تشکیل کشورهای جدید مخالف با تصمیم ارتش سوریه است که پنج سال برای بیرون راندن تروریست‌ها جنگیده است.

شریف خاطرنشان کرد: قطعا ملتی که مصائب و سختی‌های زیادی را در این پنج سال متحمل شده، ساختار اداره‌کننده و حاکمیتی سوریه و نیز حامیان جریان مقاومت مانند جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان و همه کسانی که دل در گرو تداوم خط مقاومت دارند، اولین خواسته و تاکیدشان حفظ وحدت و یکپارچگی سوریه است و از این رو هر گزینه تقسیم و یا تجزیه سوریه هیچ مبنایی ندارد.

وی با اشاره به نقش عربستان و قطر در حمایت از تروریست‌های سوریه گفت: کسانی که در حق مردم سوریه جفا کرده‌ و با حمایت‌های لجستیکی، مالی، پشتیبانی و تبلیغات رسانه‌ای از گروه‌های فاجعه‌آفرین در سوریه حمایت کرده‌اند که در راس آن‌ها عربستان سعودی و قطر قرار دارند پس ملت سوریه به آن‌ها اجازه نقش آفرینی در فرایند مذاکرات و آینده مملکتشان را نخواهند داد.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: با توجه به عملکرد عربستان سعودی و خباثتی که دارد و نیز نیات خبیثش که حداقل در فضای رسانه‌ای و سیاست خارجی خود به دنبال آن است بعید به نظر می‌رسد که ملت و نظام سوریه آن را صاحب صلاحیت بداند.

وی در خصوص حضور ترکیه در مذاکرات مربوط به سوریه اظهار داشت: ترکیه به دلیل هم‌مرز بودن با سوریه و تعاملات با ایران و روسیه، درصورتی که تجدید نظر کرده و دست از سیاست‌های تجزیه‌طلبانه خود در سوریه بردارد و به ملت و دولت مستقر و قانونی سوریه احترام بگذارد ممکن است که بتوانند در این فضا نقشی ایفا کنند.

شریف با بیان اینکه هرگونه عملیات محور مقاومت در جای‌جای سوریه محتمل است تصریح کرد: به عنوان یکی از مسئولین رسمی سپاه پاسداران می توانم بگویم امکان صحبت کردن در مورد تاکتیک‌های میدانی آتی مقاومت در سوریه وجود ندارد اما با قاطعیت می‌توان گفت که تمامی این تاکتیک‌ها و طرح‌ها در نهایت به مقابله با اسرائیل ختم شده و تروریست‌ها فقط موانعی برای تحقق این امر هستند.

وی با اعلام برنامه‌های آینده سپاه قدس بیان کرد: یکی از ماموریت‌های سپاه قدس کمک به آزادی قدس شریف است که آرزوی تمامی امت اسلامی است و برای تحقق آن باید به مبارزه با تروریست‌ها که مانعی برای این امر هستند ادامه داد و این راهبرد، یک راهبرد ثابت است و تاکتیک‌های این کار در میدان جنگ مشخص می‌شود.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با یادآوری بیانیه فتنه گران داخلی در حمایت از معارضین و تروریست‌های سوریه افزود: این عمل آن‌ها غیر از عدم درک صحیح تحولات منطقه و خیانت به امت اسلامی، انقلاب و گفتمان آن و مردم مقاومی که برای مقابله با صهیونیست‌ها حاضر در میدان بودند چیز دیگری نبود

وی با تاکید بر لزوم توجه و اجرای گفتمان و رهنمودهای امام و رهبر معظم انقلاب گفت: قطعا این عمل فتنه‌گران با گفتمان و رهنمودهای امام راحل (ره) و مباحث مدنظر رهبرمعظم انقلاب که همانا تداوم راه امام خمینی (ره) است مخالفت صددرصدی دارد.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با تشریح این خطای فتنه‌گران اظهار داشت: قطعا یکی از خطاهای راهبردی و استرانژیک آن‌ها اعلام همبستگی و وفاداری با کسانی بود که ضدیت آن‌ها با اسلام، انقلاب و قرآن بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه حوادث پنج ساله و ظلم‌های صورت گرفته در حق مردم سوریه و فلاکت و بدبختی فعلی تروریستها یک ‌بار دیگر جهالت و نادانی برخیها را نشان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.