مشهد- رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب شهروند مشهدی توسط کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد.

عامل برداشت غیرمجاز از حساب یک شهروند مشهدی دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ جواد جهانشیری اظهار کرد: با توجه به ارجاع شکوائیه از سوی مقام قضایی به پلیس فتا از سوی پرستار مشهدی، مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی به روش اینترنتی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: با توجه به اظهارات شاکی که اذعان داشت، طی سه مرحله برداشت غیر مجاز به صورت اینترنتی مبلغ ۷ میلیون ۵۰۰ هزار ریال از حساب وی کسر شده است و تقاضای رسیدگی داشت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های فنی و استعلام از مبادی ذی‌ربط مشخص شد وجوه برداشت شده صرف خرید الماس «جم» بازی کلش رویال توسط فرزند شاکی شده است.

وی با بیان اینکه فرزند شاکی که ده سال بیشتر نداشت، افزود: وی پس از رویارویی با ادله فنی در رابطه با برداشت غیر مجاز صورت گرفته از حساب پدر خویش عنوان نمود برادرم ضمن اینکه بازی «کلش آف کلنز» را دنبال می‌کرد، بازی کلش رویال را به تازگی شروع کرده و من به تبعیت از برادرم و نشان دادن توانایی‌هایم دوست داشتم از وی جلو بزنم و سطح بازی‌ام را ارتقاء دهم از همین روی با خرید جم از حساب پدرم بدون اجازه وی، مرتکب این کار ناپسند شدم، اما من گمان می‌کردم این مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ تومان است نه ۷۰۰ و ۵۰ هزار تومان.

سرهنگ جهانشیری در رابطه با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند گفت: گوشی تلفن همراه هوشمند در واقع حکم رایانه جیبی را داراست و امروزه بیشتر امور مرتبط با فعالیت‌ها و عملیات بانکی ما را انجام می‌دهد در پرونده‌ای که شرح آن از نظر گذشت، پدر این کودک با نرم‌افزار درگاه بانکی فعال روی گوشی خود اقدام به پرداخت و نقل‌و انتقال مالی کرده و این گوشی به راحتی در دست فرزند برای انجام بازی نیز بوده و کودک نیز با دیدن درگاه بانکی وسوسه شده و اقدام به خرید اینترنتی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: عامل برداشت غیرمجاز این پرونده پس از پیگیری های همکاران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جهانشیری به کاربران اینترنت و خصوصا والدین هشدار داد: با توجه به اینکه این چندمین پرونده برداشت غیر مجاز و خرید جم برای بازی‌های آنلاین نظیر کلش توسط فرزندان با سنین کم بوده است، رعایت برخی نکات در پیشگیری از جرایم و برداشت غیرمجاز باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.