قزوین - معاون برنامه ریزی و توسعه و رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین در بهمن ماه سال‌جاری میزبان بیش از ۴۰۰ راهنمای گردشگری از ۴۵ کشور جهان در مجموعه فرهنگی و تاریخی سرای سعدالسلطنه می‌شود.

قزوین، میزبان ۴۰۰ راهنمای گردشگر از سراسر جهان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین گفت: هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال ۲۰۱۷ به همت کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری کشور به مدت ۱۲ روز در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با حضور کارشناسان صنعت گردشگری از سراسر جهان برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین افزود: این کنوانسیون در سه بخش پیش‌تور، همایش و پس‌تور با هدف معرفی و ارتقاء کیفیت خدمات صنعت گردشگری در ایران با مشارکت انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور برگزار می‌شود.

خزائلی در ادامه تصریح کرد: شهر قزوین در بخش پیش‌تور این کنوانسیون به عنوان اولین مقصد گردشگران خارجی انتخاب شده است و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدالسلطنه به عنوان بزرگترین کاروانسرای درون شهری جهان میعادگاه فعالان صنعت گردشگری ایران و جهان خواهد بود.

خزائلی با اشاره به برگزاری یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم به میزبانی قزوین در شهریور ماه سالجاری تصریح کرد: از مهمترین دستاوردهای برگزاری این اجلاس، امضاء ۲۴ تفاهم‌نامه با شهرهای در مسیر جاده ابریشم و تأسیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم به مرکزیت قزوین بود که به استناد پیام بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد و پیشنهاد خوان کلاس، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر (UN HABITAT) تشکیل شد و در حال حاضر بیش از ۵۴ شهر در مسیر جاده ابریشم به عضویت آن درآمده‌اند و دبیرخانه دائمی آن در شهر قزوین می‌باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین افزود: کارگروه گردشگری شهرداری قزوین از سال گذشته تاکنون به درخواست کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری کشور جلسات متعددی درخصوص میزبانی از کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در قزوین برگزار کرده است که در نهایت با حمایت دکتر مسعود نصرتی شهردار قزوین، شهرداری قزوین به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذار صنعت گردشگری استان، میزبانی از راهنمایان گردشگری را با مشارکت انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری استان قزوین پذیرفت.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهر قزوین به رونق فعالیت‌های اقتصادی شهروندان و توسعه زیرساخت‌های گردشگری کمک می‌کند و این بار گردشگرانی وارد قزوین می‌شوند که در مقام راهنمای گردشگری قرار دارند و این زمینه ساز تقویت تورهای ورودی به ایران و شهر تاریخی قزوین است.

وی همچنین از مشارکت فعال شهرداری قزوین در بخش همایش اصلی کنوانسیون راهنمایان گردشگری در تهران خبر داد و گفت: شهرداری قزوین با حضور در محل برگزاری کنوانسیون، در زمینه معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری قزوین و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با راهنمایان گردشگری جهان به منظور راه‌اندازی تورهای ورودی خارجی به قزوین فعالیت ویژه‌ای خواهد داشت.

وی در پایان افزود: با توجه به حضور طالب ریفائی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در تهران، شهرداری قزوین از وی به منظور بازدید از شهر فرهنگی تاریخی قزوین دعوت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.