در این طرح اولویت با پوشاک، کیف، کفش، چوب و صنایع چاپ و بسته بندی است، البته به این معنا نیست که سایر اصناف مشمول نخواند شد بلکه این ۵ صنف در اولویت هستند.

جزئیات بسته خروج از رکود اصناف/۵ صنف در اولویت

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به جزئیات بسته حمایتی اصناف، گفت: در پرداخت این تسهیلات صنف پوشاک، کیف، کفش، چوب و صنایع چاپ و بسته بندی در اولویت قرار دارند.

به گزارش قدس آنلاین، علی  فاضلی با اشاره به جزئیات بسته خروج از رکود اصناف، گفت: طرح این بسته حمایتی از سوی اصناف تهیه و به دولت ارائه شده است و امیدوارم که تا ۴۵ روز آینده جواب مثبت بگیریم و این کار به اجرا برسد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول تسهیلات به ۱۰۰ هزار بنگاه اختصاص می یابد، افزود: در این طرح اولویت با پوشاک، کیف، کفش، چوب و صنایع چاپ و بسته بندی است، البته به این معنا نیست که سایر اصناف مشمول نخواند شد بلکه این ۵ صنف در اولویت هستند.

رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اصناف تعریف شده است که حداقل به ۱۰۰ هزار بنگاه پرداخت می شود، اظهار داشت: در این مرحله بهسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات کارگاههای تولیدی اولویت است و این تسهیلات نباید برای تامین مواد اولیه و یا سایر موارد هزینه شود.

فاضلی با بیان اینکه بسته به نوع ماشین آلات و نوع فعالیت، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برای هر بنگاه صنفی تخصیص می یابد، افزود: مدت بازپرداخت این تسهیلات چهار ساله و با نرخ سود ۱۶ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز چنین تسهیلاتی به بنگاه های صنفی و کوچک اختصاص نیافته بود و این رویکرد دولت جای تقدیر دارد، اظهارداشت: تا به امروز هر تسهیلات بوده، فقط به صنایع بزرگ اختصاص یافته اما در حال حاضر دولت پذیرفته که باید به بنگاه های صنفی و کوچک هم توجه کند.

وی با بیان اینکه بی صبرانه منتظر تصویب بسته اصناف در دولت هستیم،  گفت: سقف تسهیلات بنابر نیاز هر صنف تعیین می شود و نمی توان برای همه اتحادیه ها یک رقم واحد تعیین کرد. این تعاریف به بدنه اتحادیه ها بر می گردد که باید در زمان تصویب این طرح، مشخص شود که هر صنف تا چه میزانی تسهیلات نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.